Ursäkta att jag inte riktigt har förstått hur man länkar till tidigare inlägg.
Det fanns fler bord från Örebro Glas. Det som jag tror gick allra bäst hette Bord nr 6, som började tillverkas på 60-talet och fanns i några olika storlekar. Det på bilden är 80x80 cm. Glaset är 18 mm tjockt. Personligen tycker jag att detta bord är snyggare än bord nr 9, som andas mycket 70-tal. Bord nr 6 är mer tidlöst och det på bilden finns i mitt eget hem. Bordet tillverkades även i större storlekar och exempelvis ett runt med Ø90 cm. Någon officiell designer fanns inte. Det var nog så ofta, att man inte var så noga med sådant. Jag tror dock att det var Sven Wigerfelt som designade bordet, kanske i samarbete med andra personer.
Det fanns också hallmöbler och speglar i företagets sortiment. Själv minns jag speciellt en spegel som såg ut som en gitarr som jag gärna skulle vilja ha hemma. Troligen var det många andra som gjorde liknande speglar. Gitarrsträngar och andra detaljer på gitarren var blästrade, vilket krävde mycket hantverk att åstadkomma. Man la helt enkelt ett skyddspapper på spegeln och skar ut de detaljer som skulle blästras.
Hälsn /Christer