Porslin & Keramik > Svenskt porslin

Sälja porslin i styck eller i servis?

(1/4) > >>

thisismycat:
Skall sälja av en hel del porslin snart och funderar på vad man tjänar mest på, att sälja dem som solitärer eller som en enhet? T ex skall vi sälja 6 st Prunus-tallrikar som hamnar på Tradera. Vilket tjänar man mest på? Är ganska lat och vill ju inte packa sex paket med en tallrik var heller...

gitzie:

--- Citat från: thisismycat skrivet tis 31 aug 2010 19:42:04 --- Är ganska lat och vill ju inte packa sex paket med en tallrik var heller...

--- Slut citat ---
Prunus....sannolikt att du tjänar mest på att sälja dem styckvis :)

ada:
Köpare kan uppskatta att kunna ha valfriheten att bjuda på en och en, oftast vill man komplettera. I slutändan är stor sannolikhet att det är samma köpare i alla fall. Erbjud samfrakt i annonsen.

Jag funderade på denna sak, när jag sålde ett set arabia-tallrikar, och om det skulle bli bökigt att göra en massa annonser, och få olika foton på dem dessutom. Men fotografering gick bra, tog ett foto fram och ett bak, kunde hålla reda på tallrikshögen tack vare små skillnader på dem. Kanske märka dem med en bit målartejp och nummer annars?

Jag tror det uppskattas att man får lite ärlig info om varje tallrik, om ev nagg och prickar mm och separata bilder. Vad jag märkt så långt har det uppskattats i alla fall när jag sålt.

Tyckte det gick bra att få ut annonser i serieproduktion, byta bilder, lite små detaljer i texten sen bara.

thisismycat:
Vad tror ni om en stor servis Lansett då? Mattallrikar, assietter, skålar, kanna, gräddsnipa, tekoppar? Jag funderar på att sälja den ganska billigt på loppis, en så stor servis blir besvärligt att sälja. Ingen som är sugen?

Wanja:
Gefleserviser brukar många vilja komplettera, så jag hade nog delat upp den. Hur du än gör, lägg inte upp auktionerna så att de avslutas för tätt inpå varandra! Jag har själv suttit och svurit när jag lagt bud på Prunustallrikar som sålts en och en och auktionerna avslutas samtidigt. Planen har varit att köpa flera och därmed samfrakta, men i slutändan sitter man där och får betala 50 kr i frakt för en assiett  ::)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion