Porslin & Keramik > Svenskt porslin

Sälja porslin i styck eller i servis?

<< < (2/4) > >>

thisismycat:
Fel svar, Wanja! Jag orkar inte!!!

Hur brukar ni packa porslin om ni säljer? Jag har bara sålt relativt tåliga saker än så länge...

kikarbara:

--- Citat från: thisismycat skrivet tor  2 sep 2010 09:40:22 ---Fel svar, Wanja! Jag orkar inte!!!

Hur brukar ni packa porslin om ni säljer? Jag har bara sålt relativt tåliga saker än så länge...

--- Slut citat ---
I kartong som är lite större än föremålet, får ej nudda kanter.
Föremålet lindar ja generöst i bubbelplast. Lägger ett dubbelvikt bubbelplastunderlag i botten, stoppar i den bubbelplastlindade grunkan, vadderar väggar med tidningspapper och en topp av vikt bubbelplast. Föremålet får inte kunna röra sig i förpackningen.
Sen hoppas jag på att jag har de högre makterna med mig.

Som privatperson är du ersättningskyldig gentemot kund om speditör bedömer att packningen är undermålig.
Som företagare är du alltid ersättningsskyldig om varan går sönder under frakt.
Allt enligt svensk lagstiftning.

JJ:
Skickar man med posten så skall paketet tålas att släppas från två meters höjd.

kikarbara:

--- Citat från: JJ skrivet fre  3 sep 2010 12:26:04 ---Skickar man med posten så skall paketet tålas att släppas från två meters höjd.

--- Slut citat ---

Min erfarenhet är att postens ombud är ganska snälla mot paketen,nu vet jag ju inte hur det är efter att de hämtats. Men Schenker... fy fasen, pressbyrån som jag lämnar hos ibland är en rysare. De hämtar en säck och drumlar eller kastar ner alla försändelse huller om buller. För att åse något sådan kräver is i magen och att man snarare tänker på att man gjorde det man kunde när man packade snarareän att se framför sig vad som ligger i försändelserna... man kan få mardrömmar för mindre.

Wanja:

--- Citat från: kikarbara skrivet lör  4 sep 2010 08:09:11 ---Min erfarenhet är att postens ombud är ganska snälla mot paketen,nu vet jag ju inte hur det är efter att de hämtats.

--- Slut citat ---
Förut trodde jag nästan att de postanställda spelade basket med paketen på fikarasten eftersom många paket kom fram så pass misshandlade, men det är Postens maskinella hantering som är elak. En klar fördel med Schenker är att alla försändelser är spårbara, till skillnad från om man skickar med Posten som skrymmande brev. Jag har fått många kvaddade paket via Posten, däremot har det än så länge aldrig hänt (peppar, peppar) med Schenker.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion