Författare Ämne: Ja nu är det rally!!!  (läst 1986 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Ja nu är det rally!!!
« skrivet: ons 1 sep 2010 18:46:38 »
Ja nu är det rally enligt Dagens industri. Dragloken var bankerna som susade upp och drev OMX framför sig uppåt, uppåt och mer uppåt. Bankerna var rena ballongerna och lyfte hela börsen med 3,4 %.  Det var imponerande att se den lyftkraft som fullkomligt exploderade när bankerna spände musklerna.  Handelsbanken  lyfte med imponerande 5,8 %, ett historiskt lyft och passerade då 200 kr vallen med råge. SEB orkade bara med 4,14 % vilket i och för sig inte är så illa för en bank som bara för ett år sedan var närmast att betrakta som en socialbidragstagare och snyltare på våra gemensamma tillgångar.

Nu får man ta fram kristallkulan i kväll. Blir det fortsatt uppgång eller blir det en rekyl på dagens rally. Man får sitta där klockan 9:00 vid sin skärm och antingen trycka på köp- eller säljknappen beroende på hur man är exponerad mot marknaden. Är du rätt placerad lille vän? Har du placerat dig på gungbrädan eller står du på sidan om och ser hur pengarna går din näsa förbi?  Jag för min del kommer att minska min likviditet och hoppas på att den hävstång som lyfte dagens index har tillräckligt med lyftkraft för att även lyfta marknaden i morgon, man positionerar sig.

Grace Potter and the Nocturnals "Medicine" at Sundown in the City

Grace Potter and Joe Satriani cover Cortez the Killer