Författare Ämne: Vallöftena står som spön i backen, det stekta fläsket är kokt!!!  (läst 1932 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Nu haglar det vallöften över oss medborgare. Vi har nämligen blivit befordrade till väljare. Vad faan är en väljare egentligen? Någon som väljer!  När jag står i affären och väljer mellan kvisttomater och tomater utan kvistar så är jag inget mindre än en väljare. När jag väljer att inte handla varor från Arla och SCAN så utnyttjar jag min ekonomiska makt att inte berika dessa företag.

Fast nu är det vår politiska makt som uppstår vart fjärde år som avses och då gäller det att locka av oss vår röst. Kristdemokraterna har nu sockrat budet till pensionärerna ytterligare. Alla pensionärer skall få köpa en bibel och kunna dra av hälften av kostnaden i sin deklaration.  Detta under förutsättning att Sveriges ekonomiska läge tillåter en sådan utsvävning.

Centerpartiet vill inte vara sämre dom utan vill införa ett vårdnadsbidrag till djurhållare som till exempel minkfarmare. Det gör det olönsamt att vanvårda minken då djurhållaren blir av med vårdnadsbidraget om den dör. Det gör det också olönsamt att slakta minken och sno skinnet vilket löser hela den problematiken.

Vad kommer då Folkpartiet med så här i valrörelsens slutskede? Jo, Folkpartiet riktar sig också till pensionärerna.  Full avdragsrätt för begravningar av personer som fyllt 65 år är Folkpartiets svar. Det skall vara tillåtet att dra av begravningskostnaden i samband med deklaration av ett dödsbo. Fast även här reserverar man sig för att Sveriges ekonomi måste tillåta denna reform.

Men Moderaterna då, kommer inte dessa med någon reform? Självklart gör dom det. Den som avlider under arbete, gäller även resa till och från arbete, skall få gratis begravning och dessutom tilldelas en medalj. Medaljen är ett vallöfte men den gratis begravningen kommer bara att införas om samhällsekonomin så tillåter.  Inte undra på att Burklund är sur på Reinfeldt. ”Det var min idé det här med begravningar”, lär Burklund ha muttrat.




prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Vallöftena står som spön i backen, det stekta fläsket är kokt!!!
« Svar #1 skrivet: fre 3 sep 2010 10:32:16 »
Ã…hhh, jag ser så fram emot min medalj. Hur fint kommer den inte att ligga där på kistlocket och glänsa...medans släkten kan stå där och beundra min bedrift att dö på min post.
 Ve och fasa om jag skulle avlida på min lediga tid, fjärran från arbetslinjen..
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x