Jag hade också en D-Link router en gång i tiden (modell blablabla) vilken plötsligt vårt MSN chattprogram samt inloggningen till vår sida hos BBB slutade att funka... och bara det. Orsak routerpajj... därefter kör vi nu endast direktanslutet till modemet med TP och skyddar burken med mjukvara istället. Släktingens kontaktproblem med internet som jag nämnt innan i tråden försvann nyligen efter byte till en av nyare snitt... alltså han testade 2 andra innan han handlade en ny och fick ordning på det... suck 
Lycka till med era dataproblem allihopa, tips skit i akademikersvar vad gäller data... det kostar för mycket tid och man får sällan svaren på sina frågor... handla nya grejjer istället.
Sitter du och förolämnar din admin?

Att du vågar... Du vet att jag är fil kand i systemvetenskap?
Akademikersvar: Alla dessa problem tyder på överbelastning på bandbredden, vet att det finns inbyggda problem i gamla routrar med sämre överföringshastighet mellan enheter och internet, men misstänker att det kan lägga av om man når sin maxhastighet mot internet med modemet. (ibland sitter modem och router ihop numer -alltså att man kan koppla flera maskiner, med tråd eller utan, mot första lilla lådan från väggen) Jag är också misstänksam mot Telia som det var frågan om på jobbet, men när jag ringde dem bedyrade de att det var full hastighet in, och att det vore bra att byta till det nya modemet.