Sofia Arkelsten är glad idag. Hon blir Moderaternas nya partisekreterare. Det intressantaste med henne är hennes efternamn. Det är ett namn som egentligen inte finns. En arkel är en sorts ryggsäck och vad blir då en arkelsten, jo en sten som ligger i en ryggsäck. Översatt till dagens språkbruk blir det helt enkelt en börda eller barlast.
Vad är då denna kvinna mest känd för? Jo hon är en shopaholic. Det hon tycker mest om är väskor av olika storlekar. â€Jag kan bara inte gå förbi en väska jag tycker om, jag köper denâ€, säger hon. â€Storleken har ingen betydelse bara väskan är modernâ€, fortsätter Soffan, som hon kallas bland sina närmaste.
â€Jag vill bli känd, just som Soffanâ€, säger hon och fortsätter: â€En soffa är något man sitter i, något mjukt och bekvämt och just så vill jag upplevas, som ett gosisdjurâ€. â€Men ändå fast och stabil med båda benen i myllan, som en arkelsten.â€
â€Fluffig och hård på samma gång, det är jag det. Jag påminner om en sån där godisbit, Malteser, ni vetâ€, säger Soffan. â€Jag har funderat på att ta ett valspråk och har fastnat för följandeâ€: â€Soffan är hård på ytan men mjuk i bollen.â€