Måste jag byta alla mina lösenord på alla sidor som jag har lösenord till? Eller är det bara de sidor där jag använt samma lösenord som till retroforum?
Säg såhär, om du visusscannar din sida och du hittar någon konstig trojan t ex, (kör något ytterligare som ad-aware, som finns i gratisversion, utöver ditt vanliga virusprogram) så kan det vara vettigt att se över alla sina lösenord. Men störst är ju risken om du har registrerat dej med en mejladress som har samma lösenord, särskilt om du använder den mejladressen till "har du glömt ditt lösenord?" på andra ställen... Så se till att byt de lösenord som är samma som till retroforum främst.
Nu är det inte så säkert att de jobbar så, de som skapat den skadliga programvaran, som automatiskt plockar uppgifter, så att de kollar upp enskilda konton, de scannar nog bara av sina sk "dumpar" efter kreditkortsuppgifter främst, dvs något som ger pengar. Och de hittade uppgifter till retroforum, som ju har ett antal besökare per dag, som de tänkte använda till att hämta in fler personers användaruppgifter ifrån, men jag stoppade det.