Författare Ämne: Skadeglädjen är den sanna glädjen!!!!  (läst 2063 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Skadeglädjen är den sanna glädjen!!!!
« skrivet: tor 28 okt 2010 14:42:07 »
Jag kunde inte annat än skratta av glädje när jag såg reportaget om Hem och Skola på TV i går. Jag njöt och njöt och njöt av varje minut av programmet. Jag har till och med tittat på det en gång till. Härligt att dessa stofiler och moraltanter får brallorna neddragna offentligt. Bäst tyckte jag om deras restaurangnotor med sprit på som betalades av föreningen. Det kan knappast bli bättre. Må ”Hem och Skola” vila i frid, sörjd av ingen annat än Pool Media. Adjö.

Avtalet mellan Hem och Skola och Pool Media med en löptid på 20 år var något av det roligaste jag hört. Den som skrivit på ett sånt avtal är väl närmast att betrakta som debil eller köpt. Det bara stärker den uppfattning jag haft om detta sällskap, en samling fåntrattar som lever i det förgångna. Fast när gardinerna är nere då festas det.

Sen till Sofia Arkelsten, Shells representant i kanslihuset. Nu har hon kommit på en genial lösning för att åtgärda det förtroendetapp som Shells bjudresa gett henne. Enligt Expressen har hon sagt: ”Jag skall granska mig själv”, vilken innovation, vad bra.

”Jag börjar med att titta i min naveln, finns där olja? Är svaret nej så är ju saken klar, inget mutbrott här inte”, säger Sofia.  Sen får det vara ett slut på de här anklagelserna. Vill man bjuda mig så skall man väl få göra det. Det tillhör ta me faan de demokratiska rättigheterna att få bli bjuden av vem man vill. Just nu har jag en inbjudan från kungen av Bahrain att prova hans nya hotell fritt. Kungen vill bjuda på allt, till och med en halv million dollar i fickpengar. Det enda han vill är att jag berättar om hur demokratin i Bahrain har utvecklats när jag kommer hem. Den kungen vet vad en kvinna behöver. Bara det visar på att kvinnans ställning i Bahrain är stark och att allt prat om kvinnoförtryck bara är förtal.”