Författare Ämne: Från klarhet till klarhet.  (läst 2280 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Från klarhet till klarhet.
« skrivet: tis 9 nov 2010 15:58:25 »
Ja Polisen i alla dess former går från klarhet till klarhet. Inte nog med att de stormar in med dragna vapen hos icke brottsmisstänkte barnfamiljer som de ”bara” vill förhöra. De förhör även 3-åriga barn under pistolhot.  Nu är det väl inte alla Poliser som har denna kompetens utan det handlar om Göteborgspolisen. Denna kompetenta Poliskår har förstått att en treåring kan vara en självbordsbombare när de sliter upp honom ur sängen.

Till de personer som säger att så här skulle Göteborgspolisen aldrig agerat om det inte varit invandrare vill jag bara säga trams.  Även om det varit Fredrik Reinfeldt man vetat förhöra om en trafikolycka som han varit vittne till så hade de stormat in på morgonen med dragna pistoler det förstår väl alla. Inte gör polisen sådana skillnader i sitt agerande.

Fast du kan även köpa poliser för olika uppdrag. USA och Israel köper hela tiden tjänster från framför allt SÄPO. Här måste man säga att det är prispressat. För några flaskor sprit  kan polisen lämna ut uppgifter och bevaka dina grannar åt dig. De gör de i alla fall åt dessa två nationers underrättelsetjänst.

Med tanke på att detta i stort sett är att betrakta som ett extraknäck för dessa Poliser tycker jag att USA och Israel borde stå för en del av kostnaderna för den svenska Polisen. De finns fler nationer som antagligen vill använda den Svenska Polisen. Jag är säker på att både Iran och Kina mer än gärna vill hyra tjänster för att övervaka sina medborgare i exil som uppehåller sig i Sverige.

Alla idéer för att minska statens utgifter är naturligtvis bra. Att sälja polistjänster i Sverige till främmande makt  kan ge ordentliga inkomster för skattebetalarna. Vi kanske till och med kan få varsin flaska sprit till jul och inte bara det, en skattesänkning som extra julklapp. Bravo Beatrice Ask.

Rörelsen går säkert att utvidga att omfatta MC-gäng också. Varför inte ge MC-gängen polismans befogenheter och vips så finns det ytterligare kompetenta resurser att hyra ut. Fast först måste de utbildas. En utbildning som med fördel förläggs hos Göteborgspolisen som har de rätta takterna.   

Såg att Nyamko Sabuni skall starta en webbsite med information beträffande sexköp. Det skall även finnas möjligheter att beställa material för föredrag på siten. Även här bör man anlita polisen. Tidigare Polismästaren Göran Lindberg är nog en av de personer som har mest erfarenhet om att föreläsa om detta. Han har ju även fördelen av att ha egna erfarenheter av sexualbrott vilket är en erfarenhet som inte bör underskattas.

Såg att Tomas Quick skall sitta kvar på hispan. Skälet var att det fanns risk för att han skulle begå nya brott. Har man inte upptäckt att Tomas Quick är en modern messias, vår nye Jesus, som bär brott som Polisen inte klarar av på sina axlar. Några egna brott har han ju inte begått.

Måste avslutningsvis bara framföra en eloge till Hammenhögs IF som förstår vad vi människor behöver. En kvällsloppis mellan 19:00 till 23:00 på alla helgons dag var ett lovvärt initiativ. Fullt med folk var det i alla fall så det är inte bara jag som gillar kvällsloppisar. Nu hoppas man bara på att fler skall följa detta goda exempel. Det finns en bandyturnering som pågår dygnet runt, varför finns det ingen dygnetruntloppis? Det är väl för sjutton en lika viktig service som apotek och annat där det finns jouröppna butiker.