Allmänt > Om Retroforum

Stöld av bilder?

<< < (2/3) > >>

ada:
Man stöter genast på svårigheter när man försöker göra det på rätt sätt...

En bild kan ju var väldigt befogad, om man letar desperat efter hur en pryl ser ut och det enda som finns är en gammal auktionsbild. Kan man avstå från en sådan bild är det bra, kan jag väl säga. Sen vet man aldrig hur det genomförs i praktiken.

gitzie:
Jag blir urförb-d om någon "tar" mina bilder. >:(  Däremot är jag oftast hur generös som helst om någon mailar mig och frågar först ;D

Solvargen:
Mig har de det faktiskt hänt nån gång att någon av mina bilder fått en viss spridning på nätet. Känns väl mest smickrande om någon tyckte att det var något att ha. Rent personligen tycker jag nog att om man har lagt ut en bild på nätet så måste man räkna med att den kommer att kunna dyka upp var som helst.

Min personliga inställnig bara.

ada:
jag är benägen att hålla med Gitzie, när man är i den ändan är det inte så kul, alltid någon som lagt tid och möda på att få till en bra bild, eller som Gitzie redigera

jag jobbar mycket med foton av konstverk skyddade av BUS, och med pressbilder från filmer (får endast användas i anslutning till visning och/eller till text om filmen), tänk särskilt det sista har folk generellt en känsla för att inte ta och använda på sin egen hemsida t ex, jag har aldrig sett någon blogg ens med filmbilder, eller har jag fel?

nisse 8:
Dum fråga kanske :)
Om jag har en bild här på Retroforum och någon sprider den på nätet kan jag då söka på något vis var den ligger?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion