Allmänt > Fria diskussioner

Melodifestivalen……

(1/3) > >>

Reggis:
Jag tittade på melodifestivalen i lördags. Vilka värdelösa artister det var som framförde låtarna. Det var som en enda lång Italiensk glittershow med stylade klippdockor utan hjärna. Man bara väntade på att dom skulle säga och nu kommer Berlusconi, som äger alla dessa talanglösa  amatörer.

Vår kulturminister var naturligtvis där. Det är sån här ”Berlusconikultur” hon är så förtjust i Lena Adelsohn-Liljeroth. Den är nämligen lönsam. ”Det här var toppen”, sa hon och fortsatte: ”Skulle ni inte vilja ha sån´t här dygnet runt på TV”.  Dansande lättklädda statister, stylade sångare, om de kan sjunga, spelar ingen roll, bara de är vackra. ”Jag vill att när man tänker på Sverige och kultur då skall man se glitter framför ögonen. Jag vill lasera Sverige som smaklöshetens och kitschens förlovade land det ger klirr”, fortsätter vår kulturminister.

Till sist avslutar hon: ”Låt oss hurra för Brolle, han kan ingenting men ändå är han artist och folk betalar för att se honom. Det ger hopp till alla, har ni inget annat ni kan försörja er på så bli artist. Gör som Brolle limma fast en påse sågspån på huvudet, eller om ni är kvinna klä av er, det gör susen.” Jag ser melodifestivalen som en del av arbetslinjen.

Vince:
Inte för att jag är nått fan av melodifestivalen och dess artister musikmässigt men vad kan du själv??Mer änn att klaga på det mesta,försöka få fram sarkasm men misslyckas kapitalt samt att nedvärdera och baktala människor på nätet?

prydnomannen:
Äsch, Vince, det finns väl ingen anledning att ge sig på Reggis som ju uppenbart är en lysande krönikör/humorist och hårddragande sanningssägare..

Ang melodifestivalen så kan jag inte annat än hålla med om att det Reggis beskriver stämmer rätt bra
Vad jag förstått så är det Christer Björkman eller vad karln heter...som i princip själv väljer ut de bidrag som Svenska folket sen ska få granska genom att titta på den numera till synes ändlösa och genomkommersiella processen.

Det finner jag mycket bizzart, att folk ska rösta på hans favorithangarounds som naturligtvis på ett ett eller annat vis vet att slicka uppåt.

Sedan har SVT nyligen börjat sända en massa kring och föreprogram i Barnkanalen!!
Min 5 åriga dotter är naturligtvis fullständigt såld på Eric Saade och Danny mfl efter detta sändningsövergrepp, tack SVT

Reggis:

Jag vet inte Vince vad du menar men inte var det musik med någon känsla i vi fick se. Det var en enda lång glittershow och inget annat. Vad har det med musik att göra?  Vad jag kan i sammanhanget har inget med det här att göra. Jag är inte och har aldrig utgett mig för att vara artist. 

Sen alla dessa stjärtviftande statister i åtsittande glittriga dresser, jag blir i alla fall trött på den fantasilöshet det speglar.  Jag tycker det tyder bara på en sak. Finns det inget musikaliskt att visa upp så får det bli bensprattel och glitter.

Presentationerna av artisterna var hysteriska, överspända och gapiga. Låtarna enformiga, likartade, mekaniska och framfördes av artister som var precis likadana. Sen att se en kulturminister sitta där med en ballong i handen och vifta gjorde inte saken bättre. Vore jag kulturminister så skulle jag gråta om det här är det bästa Sverige kan visa upp när det gäller musikalisk underhållning.

Tyvärr så är det så att media idag domineras av personer som tycker om den här smörjan, ”glitter åt folket”. Tycker det tyder på publikförakt, det här är vad de klarar av, bensprattel, glitter och gapig entonig sång. Bedrövligt.

Ärligt talat, jag blev chockad över den låga kvalitén och att se hur man helt anammat Berlusconi-TV. Fast värst var det att se den yttersta ansvarige för utveckling av det svenska kulturlivet sitta där med ballongen. 

Gila:
Förstår inte varför du inte tryckte på off knappen om det var så dåligt... ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion