Allmänt > Fria diskussioner
Melodifestivalen……
Reggis:
Det är inte så mycket att diskutera. Antingen gillar man glittershower eller så gör man det inte. Jag missunnar ingen att se på glittershow men Melodifestival utger sig inte för att vara glittershow utan gör anspråk på att vara något kulturellt. Det syns väl inte minst på att vår kulturminister besökte evenemanget.
Det jag vänder mig emot är det publikförakt som programmet står för. Att stoppa in ett gäng med minst sagt själlösa artister utan egen profil, stylade i samma form på scen och kalla det festival. Hysteriska presentationer, gapigt och skrikigt, ingen stil alls, uselt. Det vore roligt om i alla fall ett eller två inslag varit lite annorlunda.
Sen kan man naturligtvis låta bli och titta. Jag har inte tittat de senaste åren men bestämde mig för att i år skulle jag se vad det var. Tyvärr så fick jag bara mina fördomar bekräftade. Det är ju också så att har du inte tittat så kan du ju inte heller kritisera. Skulle alla undvika det de inte tycker om så fick ju â€marknadskrafterna†fritt spelrum och det unnar jag dom inte.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion