Hus och hem > Tapeter
Tapeter från 70-talet
JJ:
--- Citat från: kas skrivet fre 28 dec 2007 13:08:16 ---... några andra kan man gör fond med, men fond är svårt att göra snygga avslut med... 8)
--- Slut citat ---
Det är väl främst stormönstrade tapeter som används till fondväggar. Avslut? När väggen är slut så blir det ett naturligt avslut. Själv hade jag tänkt att måla väggarna i vardagsrummet - två (mitt emot varann) blir vita, en turkos och en svart. Det är mycket snyggare än det kan låta.
Reseda:
Vill minnas att jag någonstans i husen sett tapetrullar från forna tapetfrosserier. Ska försöka leta fram dem vid tillfälle. :-[
kikarbara:
--- Citat från: Reseda skrivet lör 29 dec 2007 01:16:45 ---Vill minnas att jag någonstans i husen sett tapetrullar från forna tapetfrosserier. Ska försöka leta fram dem vid tillfälle. :-[
--- Slut citat ---
Har ochså en hel del rullar av olika de slag. Söker information och litteratur om tapeter under nittonhundratalet om någon kan tipsa om en bra sådan...
Frippe i skafferiet:
kikarbara: du kan få mycket tips på interior1900.com. Där kan du lära dig lite mera om i vilka epoker dina tapeter tillhör i alla fall. Härlig sida med tapeterna indelade i kategoerier. De är till salu, kanske lite dyrt men söker man efter något speciellt kan det ju vara värt... Själv brukar jag bara önskedrömma ;)
kikarbara:
--- Citat från: Frippe i skafferiet skrivet lör 5 jan 2008 14:10:06 ---kikarbara: du kan få mycket tips på interior1900.com. Där kan du lära dig lite mera om i vilka epoker dina tapeter tillhör i alla fall. Härlig sida med tapeterna indelade i kategoerier. De är till salu, kanske lite dyrt men söker man efter något speciellt kan det ju vara värt... Själv brukar jag bara önskedrömma ;)
--- Slut citat ---
Jodå, den sidan har jag hittat. Och han har helt fantastiska bilder, men jag är inte alltid helt överens om perioderna han anger och det är väl det jag söker mer info om. Jag tror att han liksom jag själv måste uppskatta ibland. Vissa rullar har exempelvis ingen märkning eller info alls utom en liten stämpel i början på rullen som inte säger särskilt mycket...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion