Hus och hem > Tapeter
Tapeter från 70-talet
Frippe i skafferiet:
Kan se minibilderna endast som mini bara den här veckan, men otveksamt första delen av 50-talet.
kikarbara:
--- Citat från: JJ skrivet lör 5 jan 2008 19:21:29 ---
Nu var det ju inte så att bara för att den där femman slog om till en sexa så ändrades stilen helt och hållet. Vissa saker från slutet av femtiotalet ser likadana ut som dito från -61.
--- Slut citat ---
Nämen det köper jag fullständigt. Men just de där rutorna verkar ha stått sig ett tag in på sextiotalet med och även fått lite andra bottenfärger om jag gissar rätt. Har lite gröna och bruna sådana varianter på rutor ochså, även i lite olika storlekar, och det får jag svårt att placera på femtiotalet? Men som sagt, ibland måste jag gissa villt.
kikarbara:
--- Citat från: Frippe i skafferiet skrivet lör 5 jan 2008 19:27:37 ---Kan se minibilderna endast som mini bara den här veckan, men otveksamt första delen av 50-talet.
--- Slut citat ---
Första delen? ???
Frippe i skafferiet:
--- Citat från: kikarbara skrivet lör 5 jan 2008 19:34:26 ---
--- Citat från: Frippe i skafferiet skrivet lör 5 jan 2008 19:27:37 ---Kan se minibilderna endast som mini bara den här veckan, men otveksamt första delen av 50-talet.
--- Slut citat ---
Första delen? ???
--- Slut citat ---
Ja, det ser man på både färgerna och strukturen :)
kikarbara:
--- Citat från: Frippe i skafferiet skrivet lör 5 jan 2008 20:00:16 ---
Första delen? ???
--- Slut citat ---
Ja, det ser man på både färgerna och strukturen :)
[/quote]
Fast här är jag nog inte helt enig om jag de filmer och tidningar samt fotoalbum, som jag kikat i har stämt. Desto tidigare femtiotal desto mer figurativa tapeter, och blommor, och desto närmare elvis presley och tommy steele, desto mer tendens till sjögrässkydd mot sängen, fondväggar och dessa små fyrkantiga tapeterna.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion