Hus och hem > Tapeter

Tapeter från 70-talet

<< < (6/7) > >>

kikarbara:
... men jag har två såå snygga femtiotalstapeter. Eller tre. Skall jag ta bild eller är jag dryg?
Den ena har jag bild på, kommer här. (vare sig ni vill se eller ej).

Den bör i varje fall vara klockren från slutet av femtiotalet. (har en från sextiotalet med, bägge är danska, den här äldre skall kantskäras.).

JJ:
Tja, smaken är som baken som sagt. Den tapet som jag skall ha skall vara väldigt diskret och enkel i formen. Man skall knappt märka att det är tapeter på väggarna - det skall bara stråla ut en känsla av kvalitet och good-old-days.

kikarbara:

--- Citat från: JJ skrivet lör  5 jan 2008 20:23:30 ---Tja, smaken är som baken som sagt. Den tapet som jag skall ha skall vara väldigt diskret och enkel i formen. Man skall knappt märka att det är tapeter på väggarna - det skall bara stråla ut en känsla av kvalitet och good-old-days.

--- Slut citat ---

har du något exempel på det du tänker dig?

kikarbara:
Här kommer två varianter som jag fullkomligt bara älskar. De ligger i väntan på rätt vägg...

JJ:

--- Citat från: kikarbara skrivet lör  5 jan 2008 20:26:13 ---
--- Citat från: JJ skrivet lör  5 jan 2008 20:23:30 ---Tja, smaken är som baken som sagt. Den tapet som jag skall ha skall vara väldigt diskret och enkel i formen. Man skall knappt märka att det är tapeter på väggarna - det skall bara stråla ut en känsla av kvalitet och good-old-days.

--- Slut citat ---

har du något exempel på det du tänker dig?

--- Slut citat ---

Rummet på bilden utstrålar knappast kvalitet - långt därifrån. Men tapeterna är i alla fall lite åt det hållet som jag menar. Ta din tapet som jag kommenterade, jämför med de på denna bild och tänk dig ett snäpp till åt det hållet - ungefär så.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion