Allmänt > Fria diskussioner
Hjääälp, hur gör man goda revbensspjäll?
Fjoll:
Shit happens, jag åkte på revbensspjällen... Ja ja, vad är en kväll i sängen med en god bok, ingenting....
Vore kul att överraska maken med något som smakar bra, tom jättebra. Så, har någon av er ett recept på riktigt goda spjäll så är jag er mycket tacksam.
Annanym:
Jag har precis tagit ut spjäll ur ugnen gjorda efter ett recept i senaste ICA-tidningen Buffe'. Misslyckade får man nog kalla dom. Men maken som fungerar lite som en slasktratt här hemma har redan ätit upp hälften. Tastline brukar ha fina recept.
Fjoll:
Tack, då behöver jag inte göra dem. Orsaken att jag åkte på att gör dessa var att jag hittade ett receptet på nätet som lät gott och föreslog kärestan att kanske skulle vi prova en ny variant..... nåt mer behöver jag väl knappast säga. De skulle kokas i julöl och kryddas med bl a kanel. Smakade INTE gott.
JJ:
De har annars suveränt goda färdiggrillade revbensspjäll i charken på ICA! (OBS, jag får inte betalt av ICA för att skriva detta ;D)
änglautanskor:
Inte svårt alls! Om det gäller revbensspjäll som är i bit, alltså ganska tjocka nästan som fläskkotlett som inte är delad utan är liksom en stek , samma recept gäller även för hel fläskkotlett med ben, pensla köttet med en blandning av olja, soja samt kryddor , in i ugnen 150 grader , vänd på köttet efter cirka 50 minuter , pensla köttet igen med sojablandningen , höj värmen till 175 grader , låt köttet steka i cirka 40 minuter till , täck med ugnsfolie efter 30 minuter, För att kolla att köttet är genomstekt , stick med en tandpetare närmast benet i steken , om köttet är klart för att ätas så är vätskan från köttet klar som buljong.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion