Allmänt > Fria diskussioner

FengShow for nerds. (Eller Feng shui för samlare?)

(1/5) > >>

kikarbara:
Någon mer än jag som lider av osorterade högar och berg av obeskrivbara prylar som definitivt inte står så att man kan hitta dem när man tror sig behöva dem?
Mitt hem ser mest ut som ett slagfält. Och vi kryssar mellan de fria fläckarna på golvet. Hyllorna har sett tomma dagar, men det var evigheter sedan.

Hur gör ni för att hitta en god ordning? Tips tages emot tacksamt. Men jag tror inte att jag får oväntade pengar för att jag städar ur mitt högra hörn och sorterar mitt vänstra. Men jag behöver verkligen hitta lite oaser i hemmet att koppla av i.

Reseda:
Min oas är i duschen. Annars är det ganska överbelamrat! Har inga tips alls till dig.

kikarbara:

--- Citat från: Reseda skrivet lör 29 dec 2007 01:00:11 ---Min oas är i duschen. Annars är det ganska överbelamrat! Har inga tips alls till dig.

--- Slut citat ---

Tja, ännu en plats hos mig som är belamrad just nu. Vi har duschen nere i källaren där vi ochså har bastun och eftersom jag hängde tvätt i bastun häromdagen så fick jag tömma bastun först innan jag kunde hänga upp tvätten så numera står allt som stod i bastun i duschen "så länge". Hur länge det nu kan tänkas bli.

Kanske skall tillägga att jag gjorde ett loppisfynd i somras. Dvs, bokstavligt talat altså. Jag köpte inte en enstaka pryl, utan en hel loppis... jag får skylla mig själv... det skulle varit färdigsorterat för länge sedan...

Här ser ni ETT hörn i ETT av rummen på övervåningen... och det är det hörnet det är minst i, eftersom det ligger sköra kornischer överst som jag inte kan stapla på...

kas:
Är det någon som får ett anfall av städmani, välkommen hem till mig, mitt garage skulle behöva en riktig genomgång efter bergvärmemont. det värsta är att idiot som man är, så kan jag inte kasta något. Jag hjälpte grannen med hans BMW förra vintern, problem med kylaren, uppe på kylaren sitter 2 avluftningsskruvar av plast, han hade varit på verkstad, och alla hade skruvat på avluftn. naturligtvis går en sådan sönder och måste ersättas. Nu var goda råd dyra, jag har ju ständig jour åt dem, så jag tittar på skruven och säger, jag har en sån där i metall, om jag bara hittar den. Det gjorde jag konstigt nog, kapade och fixade skruven, det blev tätt! Det var en mycket speciell gänga och jag kan inte säga var den suttit i för leverans tidigare, men jag hade sparat den, och den kom till nytta!
Förstår någon varför det är så svårt att kasta? ::)
 Nu blir det så här igen att rubriken är ett, inläggen något annat, vi får skärpa oss! >:(

convallaria:
Jag väntar också på tips. Jag har 24 förråd. De flesta av dem knökfulla. en vind som är en mardröm för en psykoanalytiker och ett skrivbord som bekräftar tesen att så som det ser ut på skrivbordet ser det ut i huvudet.
Min terapeut för många år sen tvingade mig att slänga tre oöppnade årgångar av Sköna Hem, några av Allt i Hemmet, Elle Interiör, Bo Bedre etc fortfarande med plastomslaget på. Vilken ångest! Inte ens sopsortera plasten för sig och pappret för sig fick jag! Jag vet att det är så jag måste göra (plus att säga upp prenumerationerna förstås).
Nu dan före julafton skar det i hjärtat när jag åkte till pappersinslamlingen med fyra kassar olästa dagstidningar sen i somras som jag sparat för att inte missa nåt...
Och go´ vänner, vad gör jag med fyra olästa årgångar Antik&Auktion -  med plasten kvar!!!!!!!!???????? Jag är antikhandlare och jag orkar inte öppna tidningarna. Jag behöver inte feng shui - jag behöver ett vilohem.
Frågan är: ska jag fortsätta prenumerera? Nä, tror inte det. En orsak till att jag inte orkar läsa är de fruktansvärt fula omslagen med neonfärgade klatschiga bokstäver som skriker "FYNDA!". Har tänkt leta igeenom alla tidningarna och bara läsa dem där det inte står FYND eller FYNDA på. Det lär inte bli många....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion