Allmänt > Fria diskussioner

Andra retro-(efter)rätter

(1/9) > >>

kikarbara:

--- Citat från: ada skrivet lör 29 dec 2007 21:40:21 ---för mej vore en riktigt retro efterrätt fruktcocktail på burk, eller kluvna halvliterspaket melonglass med sked istucken -den kom i blåvita paket det stod "GLASS" på i slutet av 70-talet tror jag och finns på konsum ännu!

--- Slut citat ---

Det där är ju en efterrätt jag känner igen måste jag säga. Fruktcoctail på burk var bland det första vi bekantade oss med i sverige när vi flyttade hit 1975. Och persikor. Men dem tröttnade jag snabbt på. I coctailserveringen gällde det att pricka in skålen med de flesta röda bären... såg att andra käkade med antingen glass eller grädde men vi nöjde oss med au naturel hemma hos oss. Det där med grädde var inget för min mamma liksom. Glasspaketen klöv vi bara i pappersförpackningen och så slogs vi om att få den största...

nisse 8:
Chokladpudding, brylepudding och vaniljsås är väl retro :P

Anja:

--- Citat från: ada skrivet lör 29 dec 2007 21:40:21 ---Det var en fasligt märkvärdig efterrätt också Anja
--- Slut citat ---

Visst är den avancerad!! (För mina gäster kommer jag dölja hemligheten.) Och Märkvärdig!! ;D ;D

kikarbara:

--- Citat från: nisse 8 skrivet lör 29 dec 2007 21:46:32 ---Chokladpudding, brylepudding och vaniljsås är väl retro :P

--- Slut citat ---

Vi åt chokladpuddingen med vaniljsås till, något många förfasade sig över. Gör det gärna fortfarande.... vi missförstod nog något på vägen där? Så för mig är det retro det med...

Men nu får jag sluta. Kanske skulle döpa om mig till off topic?

ada:
Jag är dålig på att se till att hålla topic själv, och dålig på att vara militärisk i frågan, men jag flyttar nu detta till en egen tråd så kan detta vara en andra retrorätter-tråd, och hur firar vi nyår en egen

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion