Allmänt > Fria diskussioner

särbo, sambo mm, (klippt från Varför heter vi...)

<< < (6/6)

Frippe i skafferiet:
Min fd. tycker det nog det är bra att alla gamla burkar och diverse ska vara samlade på ett annat annat ställe; hos mig....

convallaria:

--- Citat från: JJ skrivet tor 10 jan 2008 23:08:05 ---Man måste vara extrem på något sätt för att komma någonstans.

--- Slut citat ---
Det är tröst för ett tigerhjärta, det. Jag kommer att gå långt!

Reseda:
JJ;"microelektronik och datastyrd produktion av sådan"  Och du kallar dig enkel arbetare  ;D  ;D  ;D

Dessa saker (microelektronik mm) övergår så helt mitt förstånd, att jag valt att tro att det inte ens finns.
Plocka blåbär är enkelt arbete. Bären är blå.
Plocka lingon är enkelt arbete. Bären är röda.
Plocka kantareller är enkelt arbete. Svamparna är gula.

Därför skaffar man sig en man och son, som förstår det du förstår och vägrar att göra det jag gör!

Enkelt, eller hur?? (bara som ett gott råd till dig)  ::)

JJ:

--- Citat från: Reseda skrivet lör 12 jan 2008 12:44:05 ---Och du kallar dig enkel arbetare  ;D  ;D  ;D

--- Slut citat ---

Javisst. Produktion av mikroelektronik är väldigt pilligt, men vi använder mikroskop så det är egentligen inte så svårt. Jag har ingen högskoleutbildning eller så, bara tre år på gymnasiet. Datorer är jag helt självlärd på (jag skrev inte autodidakt). ;) Visserligen fick jag en utbildning på programmeringsspråket CLS i England av företaget, men innan det blev av så hade jag lärt mig det på egen hand så jag lärde mig inte så mycket där.
Och på personalllistan har jag titeln Montör, och lön som en sådan.

Reseda:
JJ, Ett sådant sammanträffande att du har samma höga titel som GGTK!  Montörer, dem ska man behandla med vördnad. De kan det jag inte begriper alls.

Men pilla under förstoringsglas med nål och tråd, DET kan jag och tycker är roligt också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion