Allmänt > Fria diskussioner
särbo, sambo mm, (klippt från Varför heter vi...)
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet fre 11 jan 2008 21:53:43 ---Jag är usel på att hålla på med hushållsarbete och det beror på ovilja och inget annat. Visst jag kan dra runt en dammsugare någon gång i kvartalet, det är allt. När jag då träffat på den här typen av killar som tror att man är deras mamma får jag krupp. Killar som passar på att stoppa ner lite kläder i ens tvättkorg efter några veckors bekantskap. Dom brukar få en plastkasse i handen med sina skitiga kläder och en kick i baken.
Sen hade jag en princip för att slippa dem. Inga främmande tandborstar i mitt badrumsskåp, därmed basta. Så fort de har dykt upp så har killen åkt ut. Det gäller att hålla på principer.
--- Slut citat ---
Du låter ungefär som någon jag kände för sådär en snart åtta-nio år sedan förrästen... lät som ett av mina gammla mantran det där... Jag hade antingen otur eller så träffade jag mannen som överlistade mig, för det var HELT riskfritt. Han skulle inte heller ha en fast relation med någon. :P Se hur det gick... *pekar bort i soffan*.
Jag skulle vara ensam med mina barn förevigtochevigthädanefter... :-X Jag skall aldrig mer säga aldrig..
änglautanskor:
JJ! nu är jag så nyfiken på dig...........hoppas inte att du tar illa upp ,men jag förstår inte vad du menar med dina grammatiska termer? Snälla berätta vad du arbetar med?
Jag själv arbetar med äldre människor som behöver hjälp med att bo kvar i sitt eget hem.
JJ:
Ojdå, det var inte meningen att vara oklar i formuleringarna! Jag är bara en enkel arbetare som jobbar med microelektronik och datastyrd produktion av sådan. Alltför lågavlönad om jag får säga det själv!
Frippe i skafferiet:
Oj, vilken träff! :) mina dagliga frundeleringar består just av dessa: Varför valde jag särbo istället för sambo? Och varför valde jag just Frippe i skafferiet? Längtan efter svaren i burkarna? Är deppig, men vill skriva ändå.
Frippe i skafferiet:
Det är svårt, när alla och envar vill så varandra gott, men det blir ibland så fel när orden kommer ut ur munnen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion