Författare Ämne: Glaskulor, Line, Anna Ehrner  (läst 4160 gånger)

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
Glaskulor, Line, Anna Ehrner
« skrivet: mån 14 jan 2008 18:54:38 »
Jag har köpt några glaskulor, formgivna av Anna Ehrner. Har inte lyckats hitta uppgifter på dem. Är de prydnader i allmänhet, att t ex hängas upp i fönster, eller julgransbollar? När är de gjorda? Hur många färger finns det?

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Glaskulor, Line, Anna Ehrner
« Svar #1 skrivet: ons 16 jan 2008 16:44:34 »
Ingen som vet något om kulorna? De är egentligen inte ens vackra...

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Glaskulor, Line, Anna Ehrner
« Svar #2 skrivet: ons 16 jan 2008 17:40:30 »
Man kan ju alltid spåna om dom, Line är ju Anna Ehrners storsäljande glasseriesuccé från 1981, fortfarande i sortimentet, se http://www.kostaboda.se/

Man kan ju tänka sig att man satsat på denna produkt jämte glasen som lämplig julklapp till dem som samlar på glasen MEN då återstår frågan om det ännu -81 såldes varor i kartong och etiketter bara med namnet "Boda" man vet ju att det skett länge, efter samarbetet mellan Kosta och Boda som startat 64, men HUR länge? Om nån kan svara på den frågan kan vi också tidsbestämma dessa kulor -som ju jag tror glänser fint i granen, eller kan hängas i fönster om man så vill i fina små grupper i olika höjd.

De borde ju tilltala folk som samlar på Line som sagt, säljbart alltså, men till vilket pris? Spara till november nästa år och lägga ut OM du tänker på försäljning alltså, är mitt förslag.

(redigerat, föll i fällan att skriva nästa år, fast det nog blir jul i år också :))

Jag kastar in ett speciellt Line-minne, då jag ändå redigerar: Jag förlovade mej för första gången 83, och min bästis överraskade med att presentera en förlovningspresent, 4 champagneglas Line i kartong + en flaska mousserat vin, i baksätet på en bil på väg till en klubb i Borås, som vi av nån outgrundlig anledning skulle till från Trollhättan, där satt vi och skålade och mådde gott :) Glasen gick i kras för länge länge sedan, förlovningen ännu snabbare :)
« Senast ändrad: ons 16 jan 2008 18:50:03 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se