Allmänt > Fria diskussioner

Julen ut

(1/7) > >>

ada:
Jag är lite slö på den här fronten, idag plockade jag ner det mesta av julpyntet, jag hade inte hittat mina pärlade dansmöss (när jag senast fotade nåt i julväg), så ett kort innan de dansade ut, sen har vi ju granen då....

Jag fattade ett stort beslut: I år slänger jag den, jag ger mej inte på att limma fast barren igen, jag menar, man får börja i september för att hinna med det innan jul :)

(granen såg inte ut såhär innan jag plockade i julpynten, den sista tiden försökte man inte komma när den, då man såg vartåt det barkade... men så fort jag petade på den ramlade hälften av barren av)

Fjoll:
Hmmm, granar behöver vatten Ada :'(

Anja:
Fel, fel, fel. Här dansas ingen jul ut - än.

Om man, som jag, bor på landet, har man andra traditioner än stadsbor. Här ute värnar vi om de få ljuspunkter vi har, och ser. Jag och alla (=3) mina grannar låter glatt stjärnor & ljusstakar stå kvar några veckor till.

Granen är ett helt annat kapitel. Den ska gödas så den växer. Och när den växer barrar den INTE. Därmed behöver man inte fundera på att slänga den. Om man vill kan man ta bort pyntet (kulor, glitter, flaggor, etc - vad man nu pyntat med). Ljusen kan vara kvar. Att komma ner (jag sover på 2:a våningen) på morgonen och känna lukten av nykläckt gran, som dessutom står där och lyser - det är skönt.

Anja:
Fjoll, jag svarade på Adas inlägg!

Granen behöver vatten+1 sockerbit/dag+god omvårdnad. ;D

ada:
Det är alltid samma sak med dessa granar från nere på hörnet, min stackars gran HAR fått vatten hela tiden, även sockerbitar  :'( :'( :'(, den stod i vatten nu också, försäljaren fjäskade faktiskt och sågade ett nytt snitt för den att suga vatten med, men jag misstänker att de är huggna i alltför god tid och det blir såhär...
Jag hade gärna haft en kvar till påska, med ljusa knoppar, som man får se ibland

Jag har kvar istappslingan i vardagsrummet, och hjärtat-staken i köksfönstret, man behöver ljuset även i stan... det kan få vara kvar länge till

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion