Allmänt > Fria diskussioner

Jag blir snart T O K I G . . . .

<< < (2/4) > >>

kikarbara:

--- Citat från: nisse 8 skrivet lör 19 jan 2008 15:52:31 ---Eller du kanske är en hejare på gura :o

--- Slut citat ---

Nej, jag tar inte en ton jag. Inte på ett instrument i varje fall. ( I andra avseenden finns det nog tidigare chefer som tycker att jag var en svår anställd eftersom jag envisas med att "ta mig ton").

kas:
Det är psykologi att bakom stängd dörr får ni spela! Fortsätter de då så är saken klar! Jag fick inget dragspel förrän vid 10 års ålder, och då var det omkastat läge ,jag skulle minnsann inte störa, så jag lärde mig att spela tyst, på sommaren gick jag ut och satt på bron o (nötte på), så förvåningen blev stor, när jag helt plötsligt ställde upp i en uttagning till ett barnprogram och drog vinstlotten bland andra grabbar på dragspel...Sen skulle spelas i resten av familjen, det bestämde far! ;D

kikarbara:
Nämen nu är det ju såhär; att NÃ…GOT av barnen får ju försörja sin gamla mamma när de blir stora. Det här är nästa barn på tillväxt, efter att jag har fått gå bet på de andra. Inga tennismiljonärer här, har nog för taskiga egenskaper nedärvt för det kan jag tro... så det här är den enda guldådran som kan uppbringas i generna de fick med sig på vägen.

Äldsta sonen skall bli gammaldags hederlig skomakare, (är färdig om ett år ungefär) och det lär han inte bli rik på.
Nästa son är aldeles för slösaktig, även om han tjänar pengar. Han roar upp dem i stort sett. (har tjänat sina egna pengar sedan han var 13 för att kunna få köpa snuskigt dyra märkeskläder).
Dottern. Nä, hon är för lik sin mor. Kommer nog inte ens att gifta sig rikt heller. Får hon loda i en secondhandshop en hel dag blir hon lycklig. Eller om hon hittar en snygg japan på internet, så är hon nöjd. Blir nog en politisk vilde en vacker dag förstås, men politik blir ingen fattig djxxxl rik på.
Sen är det fyran, dvs han med gitarren på magen, och det måste bli det närmaste en tennismiljonär jag kommer. Så jag får väl lida ett tag till...  ;D

(Femman (nybliven 6 åring) gror ett tag till. Än så länge så lägger han mest pussel och lär sig själv att läsa. Här satsar vi på nobelpris i fysik när han blir stor....).

ada:
Ähum, kan inte pojkarna gifta sig rikt? Jag var inne på det en kort stund när sonen kom hem från klassfesten i fyran och berättade att han fått 50 öre av tjejen-dotter-till-regionala-bilfirmeimperiet för att han skulle dansa med henne :)  Jag fick dollartecken i ögonen en stund, innan jag slog bort tanken :)

Men jag ser möjligheterna du har att idka affärer med Japan i andra generationen :)

(här i bostaden spelas det förresten Guitar Hero på datorn för fullt, men det används hörlurar, så jag hör bara ett hemtamt knappande på tangenterna :))

kikarbara:
Det här med att sönerna skulle gifta sig rikt har jag också gett upp... äldsta sonen skall aldrig ha några barn så där gick väl det bort, liksom. De flesta damer med rika fäder vill väl ha arvingar till deras imperium?

Den andra sonen är en inkarnation av Casanova eller Don Juan skulle jag tro, så var och när han landar på riktigt det vete fåglarna. Han skall nog både plugga klart och ett par varv kring jorden innan han är redo för någon form av varaktigare relation.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion