Allmänt > Fria diskussioner
Dela med dig av din bästa prut-metod!
kikarbara:
Jag suger på att pruta. Och behöver verkligen lite hjälp för att våga mig på det. Vet ju att de flesta lägger till ett "prutmån" i förväg, men ändå får jag inte ihop mig själv till att pruta. Vill jag ha grejjen så betalar jag det man har satt, vill jag ha grejjen med tycker att priset är för högt så låter jag bli istället för att pruta lite på priset. Vill jag inte ha prylen så spelar det ingen roll om man så kastar den efter mig, för jag köper den inte ändå.
Men hur gör ni, och hur tänker ni när ni prutar? Skäms ni inte?
nisse 8:
Har alldrig skämts för att pruta och kommer heller alldrig att göra det, men köper jag enstaka prylar brukar jag inte tjafsa men köper jag fler saker av samma säljare då prutas det rejält.
Inte ska du vara nervös över prutandet säljaren räknar med ett visst prutande :-*
JJ:
Jag prutar nästan alltid. Ibland även i vanliga affärer om det känns att det kan gå. Varför betala mer än man behöver?
Reggis:
Jag frågar nästan alltid om de har ett bättre pris. Så mitt tips till dig Kikarbara är att helt enkelt bara säga: â€Har du ett bättre pris?†Du kan bara få nej men oftast får du ett bättre pris. Jag prutar aldrig om det är smågrejer eller om jag tycker priset är lågt.
Fast jag kan bli en prutjävul också. Det är när jag är i vanliga affärer och inte på loppisar. Då kan jag hålla på in absurdum för jag vet att de har världens marginaler att ta av och att det är svårare att pruta.
PAT:
Säger de 150:- och du kan tänka dig 100:- säg då inte 100:- direkt utan fråga om det går bra med 80:-..de flesta säljare brukar gå ner lite för att mötas så att du får den för den dära hundringen du kunde tänka dig.
JJ: "Varför betala mer än man behöver?"
-För självkänslan!, jag har betalat mer än vad jag fått möjlighet att köpa för.. ett exempel. såg en vas och frågade vad de skulle ha för den de 2 unga säljarna sa 5:- och jag gav 50:-..jag sålde denna vas för lite under 500:- vid ett senare tillfälle.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion