Allmänt > Fria diskussioner

Saker som är totalt bortglömda

<< < (2/3) > >>

Fjoll:
Jag vet inte om det var samma program som jag såg men även jag bestämde mig efter det programmet att aldrig någonsin göra något så äckligt för att inte tala om att föda barn! Detta hade jag totalt glömt men sett så här i efterhand så nog är det tur att glömskan slår till ibland...

kikarbara:

--- Citat från: Fjoll skrivet ons 23 jan 2008 13:20:15 ---Jag vet inte om det var samma program som jag såg men även jag bestämde mig efter det programmet att aldrig någonsin göra något så äckligt för att inte tala om att föda barn! Detta hade jag totalt glömt men sett så här i efterhand så nog är det tur att glömskan slår till ibland...

--- Slut citat ---

*asg* jag lyckades glömma bort att jag inte skulle föda barn, sådär en fem gånger i varje fall.

För att inte tala om sexualkunskapsprogrammet i föregående avsnitt... *uärrk* hur kunde vuxna hålla på sådär???? Jag skulle ALDRIG... *asg*

Reggis:
Det är inte nyttigt med den här typen av trådar. Man blir bara påmind om diverse pinsamheter som man upplevt tidigare och som nu dyker upp igen som likdelar i en snödriva om våren. Jag säger som Hamlet, ”det är något ruttet i Danmark”.

JJ:

--- Citat från: kikarbara skrivet ons 23 jan 2008 12:37:52 ---Var det ett kunskapsprogram för barn? Vet inte om det är det jag minns, eftersom det jag såg sändes sådär tio år senare i repris, var ett äldre program från början, men där var två väldigt ingående avsnitt av dels hur barn tillverkades/sexualkunskap , samt avsnittet efter som på heder och samvete fick mig att aldrig få barn... det var ingående beskrivningar av en förlossning och man fick även se en sådan "verklig" på film.

--- Slut citat ---

Det jag minns bäst var själva signaturmelodin, men jag tror inte att det var ett sådant program som du beskriver. Målgruppen var väl förskolebarn och det var lite sång och lite sitta-i-ring. Och jag tror inte att det har gått i repris heller.

kikarbara:
Bulleri, bulleri bock, hur många horn står opp?
Två du sa tre det var bullieri bulleri bock/alt
Två du sa, rätt det var bulleri bulleri bock.

Det var väl ochså något program sitta runt i ring?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion