Författare Ämne: Platt TV som datorskärm?  (läst 3173 gånger)

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
Platt TV som datorskärm?
« skrivet: tor 24 jan 2008 11:43:00 »
Någon som testat att ha en platt TV som datorskärm?
Jag har funderingar på att skaffa en bärbar och installera ett trådlöst nätverk.
Min gamla dator skulle jag då låta vara kvar med all kringutrustning på, skrivare, externa hårddiskar, kameradocka osv. men jag tänkte avveckla skärmen och ersätta den med en vägg-TV.
Anledningen till att jag funderar på vägg-TV istället för en plattskärm är att jag har all datorurtrustning i sovrummet och jag har ändå tänkt skaffa en TV dit, nu finns det ju lagom stora TV-apparater med inbyggd digitalbox plus att jag kan köra DVD i datorn. Fågan är bara hur det funkar med "vanlig" datoranvändning. Låter det realistiskt att göra så här? Tips mottages tacksamt!
« Senast ändrad: tor 24 jan 2008 12:04:02 av ada »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Platt TV som datorskärm?
« Svar #1 skrivet: tor 24 jan 2008 12:47:53 »
Tror väl att det enda är att man ska kolla att det finns en datoringång på TVn.

Men att ha den platt på väggen, finns väl vägghållare som döljer sig bakom skärmen som får den att vinkla sig så man har en bra bild. Annars kan man väl bättre försäkra sig o bra bild genom att ha bordsstativ vinklingsbart i höjdled, och köra den som både tv och datorskärm

Ett alternativ är att skaffa "vanlig" platt datorskärm, och tv-kort till datorn.

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Platt TV som datorskärm?
« Svar #2 skrivet: tor 24 jan 2008 13:32:39 »
feng shui säger nej till tv och dator i sovrummet....
Allt går.

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Platt TV som datorskärm?
« Svar #3 skrivet: tor 24 jan 2008 13:41:54 »
Vet inte om jag vågar fortsätta i den här tråden, det blev ju uppsträckning nyss  :'(. Om jag lovar att aaaldrig mer göra på det viset kanske jag är förlåten?  ;D
Jag tänkte lite på kostnaden. En stor plattskärm är DYR, plus att jag måste skaffa TV kort och ytterligare en digitalbox. Man kan i dag köpa en 32" LCD TV med inbyggd digitalmottagare för ca 8000 kr.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Platt TV som datorskärm?
« Svar #4 skrivet: tor 24 jan 2008 16:48:40 »
Jag är inte arg på er :) Flyttar Feng Shuin till en egen tråd ändå (medan jag äter spagetti och köttfärssås -innan jag ska gå och jobba :)), två meningsfulla spår tycker jag :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se