Allmänt > Fria diskussioner

Hunddressyr

<< < (5/5)

änglautanskor:
Vad trevligt Kas! Visste inte om ditt intresse för hundar, berätta gärna mer för mig om jag nu köper en valp!! Har tidigare haft en Tibetanskt Terrier samt en Tervueren, en belgisk vall samt vakthund, vilket inte var en sån bra kombination gällande hundraser

kikarbara:

--- Citat från: änglautanskor skrivet sön 27 jan 2008 22:48:41 ---Vad trevligt Kas! Visste inte om ditt intresse för hundar, berätta gärna mer för mig om jag nu köper en valp!! Har tidigare haft en Tibetanskt Terrier samt en Tervueren, en belgisk vall samt vakthund, vilket inte var en sån bra kombination gällande hundraser

--- Slut citat ---

Ã…h, jag har den sträva belgiska varianten.
Vad var det som inte fungerade i kombinationen? Vi hade tidigare tre hundar, två lakkar och en riezenkorsning, vilket funkade bra. De två äldre fick dock sluta sina dagar pg ålder, lakken tog vi bort på 16:e året och riesen var nästan 14. Nu är det bara "lilleman" kvar, som dock börjar bli en äldre herre till åren kommen. Han är åtta i vår. Så det är väl snart dags att börja räkna ner... det värsta med hundar är att ett hundliv är så kort.

Fjoll:
Jag fick ta bort min rottis för ett år sedan. Hon blev 10 år och gudarna ska veta att hon saknas på mina promenader. Har en ny (två men inte av samma ras) men det tar sin tid att etablera ett nytt ekipage. Jag glömmer aldrig när vi åkte på korningen. Jag var nervös men samtidigt litade jag blint på henne. Hon klarade det galant, bara jaktlusten var det lite sisådär med. Ibland ångrar jag att jag inte tog en valp på henne eftersom hon besatt så goda egenskaper, en hund full av självförtroende som aldrig sviktade. Att jag inte gjorde det beror på att det förpliktigar att sälja rottisvalpar och jag känner inte att jag till fullo kan stötta valpköpare när (för det handlar inte om om utan när) deras hanhund börjar trilskas. Tikarna klarar jag men min erfarenhet är att hanarna är betydligt jobbigare när de kommer i 1-års åldern. Nej, nu måste jag iväg!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion