Författare Ämne: Feng Shui  (läst 2846 gånger)

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
Feng Shui
« skrivet: tor 24 jan 2008 13:54:25 »
Sånt som Feng Shui finns ingen möjlighet att ta hänsyn till på 52 kamratmeter.
För övrigt tror jag inte särskilt mycket på det. Var det ingen som såg TV programmet "Bullshit"?
Ett flertal Feng Shui-experter skulle möblera om ett rum, alla sa att det här är minsann inget humbug utan en vetenskap! Konstigt nog var det inte en möblering som var lik den andra. När en av expertena trodde att det bara var han och hans hantlangare i rummet och att kamerorna var avstängda sa han något i stil med att det här ser för jävligt ut, det går inte ha det så. Vetenskap? Nja, jag brukar vara öppen för det mesta, men det här är jag mycket skeptisk till.

Förlåt, nu svävade det ut igen, men jag skyller på convallaria, det var hon som började!  ;D

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
Feng Shui
« Svar #1 skrivet: tor 24 jan 2008 16:37:31 »
hähä ;)
Allt går.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Feng Shui
« Svar #2 skrivet: tor 24 jan 2008 17:02:35 »
Det finns på mycket logiskt förnuftigt i Feng Shui ändå tycker jag, som att

Inte sitta med ryggen till vid sitt skrivbord och ha fok passerande bakom ryggen i korridoren

Inte möblera med kantiga hörn mitt i rummet

Inte sova mitt i korsdraget mellan dörr och fönster, eller två dörröppningar om man har det i ett sovrum

En bostad där det är E4an mellan huvudingång och altandörr känn inte behaglig (lite stopp i vägen behövs)

Runda mjuka former

Lite porlande vatten som skapar atmosfär

Stänga locket på toan  ;)

Och man SKA ha ett lugnt sovrum utan kabelhärvor och utrustning som står på, man ska ju kunna sova gott

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Feng Shui
« Svar #3 skrivet: tor 24 jan 2008 18:51:19 »
Är det Feng Shui?
Självklart vill man se vad som händer i korridoren, det är därför man inte sitter med ryggen till. Nyfikenhet alltså.

Att inte möblera med vassa möbler mitt i rummet är ren självbevarelsedrift.

Sova i korsdrag har aldrig varit bra, vare sig i Kina eller här.

E4 till balkongen. Där har jag problem. Visserligen är det en nittigradersböj efter en tredjedel av sträckan, men sen är det rakt.
Får väl ta och göra något åt det. Ska man ha vägbula eller chikan?

Runda mjuka former är en självklarhet. Vem vill ha en anorektiker?

Lite porlande vatten klarar jag inte av att ha i närheten, jag blir bara kissnödig, vilket leder oss osökt in på toalocket!

Vem är det som bestämt att defaultläge på ett toalock är ner?
Det kan inte vara svårare för en kvinna att fälla ner ringen, än för en man att fälla upp den? (Nu får jag på tafsen, men det får jag ta!)

Har som sagt inte mycket att välja på, men jag stänger av datorn på nätterna.

Brodertuck - Feng Shui-mästare?



convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Feng Shui
« Svar #4 skrivet: tor 24 jan 2008 18:53:18 »
Oh ja, broder, det ska du få. På tafsen alltså. Ska fundera ut något riktigt sylvasst, men kanske får lägga det i en egen toalockstråd....
Allt går.