Författare Ämne: Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök  (läst 5763 gånger)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök
« skrivet: lör 26 jan 2008 14:21:59 »
Jag har för vana att alltid klicka på denna länk. Tycker det är suveränt eftersom man då alltid får en hint om vad som diskuteras. Nu har jag dock märkt att det inte alltid är så att de kommer upp. Däremot får jag ofta upp trådar som inte har något nytt inlägg sedan jag senast tittade. Har du Ada någon ide om vad det kan bero på. Jag startar mycket sällan om min dator, kanske en gång i veckan, jag rensar så gott som aldrig mina cachar eller andra temp.int.files. Jag använder alltid min bärbara pc, huvudsakligen i tre olika nätverk, på jobbet och hemma. Ligger felet hos mig el i programmet?
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök
« Svar #1 skrivet: lör 26 jan 2008 14:56:10 »
Kan bero på nätverksbytena, att minnet för vilka länkar om besökts är separat för de olika nätverken, kan tänkas bli en ny besökscookie (harmlös sak) som skapas för varje Ã…ngrar mig, stämmer ju inte, när jag är på en annan dator ser jag ju var jag varit och inte, det måste ju lagras i medlemsprofilen? Får tänka lite till på detta...

Ser du samma sak på AP?

Eller om du har en automatisk rensning satt på en vis tid?

Jag har sett att jag tappat sista inlägg, när jag varit och läst i tråden och någon skrivit samtidigt som jag lämnat tråden, för då blir det ingen markering att det är nytt inlägg -i så fll är problemet att det skrivs för frekvent :)

En annan sak jag sett är Listan längst ner: "Visa de senaste inläggen på forumet." inte räknas som att man läst inläggen, jag går in där i andra hand och kollar om det tappats bort något, efter att ha gått igenom "Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök" som du. Det är något enstaka inlägg jag hittat så.
« Senast ändrad: lör 26 jan 2008 15:05:14 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök
« Svar #2 skrivet: lör 26 jan 2008 18:31:30 »
Alla mina cookies fungerar som de ska, även på AP. Jag har iof automatisk rensning men jag har tilldelat mappen 8 GB så där är nog inte problemet. Det är som du förstår inget stort problem så lägg inte ned något merjobb för min skull men jag tänkte att det kan vara bra att veta för dem som litar benhårt på att få upp varje nytt inlägg.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök
« Svar #3 skrivet: lör 26 jan 2008 18:37:36 »
Det händer likadant hos mej med i bland. Den lilla blå plutten med NYTT kan komma fram vid en uppdatering, när jag sedan går in på den tråden kan det vara flera stycken nya som jag inte sett, trots att jag uppdaterat flera ggr sedan det första av de nya inläggen skrevs.

kas

  • Gäst
SV: Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök
« Svar #4 skrivet: mån 28 jan 2008 10:24:43 »
Jag har för vana sen 100 år tillbaks, att stänga ner retro, ta upp retro, då ska man kunna få uppdatering på sina och andras inlägg att de gått in!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök
« Svar #5 skrivet: tor 31 jan 2008 21:28:32 »
Jag upptäckte igår när jag  varit borta hela kvällen, hade massor av inlägg att kika på (jättekul :)) att när jag loggade ur för att kolla hur nåt såg ut när man inte var inloggad,  och loggade in igen, suck då var alla inlägg markerade som lästa, det var lite besvärande, just när jag skulle läsa allt. Är det nån med problemet som känner igen situationen?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök
« Svar #6 skrivet: tor 31 jan 2008 22:55:39 »
Inte är det så hos mig. Det funkar bra.

kas

  • Gäst
SV: Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök
« Svar #7 skrivet: tor 31 jan 2008 23:29:44 »
Du skriver bokstavligt logga! Inte släcka ner, är det så du menar? När jag gjort ett par inlägg, då går jag ur/släcker ner till skärm kallar upp webb igen, men detta fenomen har jag aldrig sett...Jag gör det bara för att jag inte får uppdateringskänslan "on line"!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök
« Svar #8 skrivet: tor 31 jan 2008 23:44:02 »
Nu vet jag vad u pratar om, varför du går ur osv... men prova klicka på uppdatera-knappen eller högerklicka och välj uppdatera så så borde det ha samma effekt
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök
« Svar #9 skrivet: tor 31 jan 2008 23:59:15 »
Ska prova det i morrn, det har varit lite hektiskt idag, nya ritningar till du vet vad om elektronik som ska kunna samverka i mörker, man vill ju inte montera om det är osäkert med resultatet, det ser bra ut om det är just i lådorna...Men ögonen är lite röda efter genomgången, så nu blir det att sova nån timme och hoppas att stormen inte ödelägger skogen runtom, det är massor med påfryst snö på träden! 

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök
« Svar #10 skrivet: fre 1 feb 2008 01:08:40 »
Om man släcker ner med minimera-strecket, så är det bara att maximera och klicka på uppdatera igen. Det funkar alltid.
Men var gång jag rensat cookies och papperskorgen, får ja logga in på nytt. Och det är ju ingen stor grej  :-*