Leksaker mm > Leksaker
Obestämd docka med fel kropp; censur, nakenbild!
kikarbara:
--- Citat från: ada skrivet lör 26 jan 2008 20:01:18 ---Först läste jag "vad står det på din rumpa" tänkte Sorry, jag är helt otatuerad :)
Vänta...
Japp, exakt samma text.
Men det finns fler twist-n-turn än min så det är väl inte säker hon varit brunhårig
FJOOOLLL! Vi behöver hjääälp!
--- Slut citat ---
Tack, då vet jag i alla fall vad jag letar efter ungefär... frågan är väl om det går ta reda på mer på stämpeln eller om alla twist-and-turn hade samma märkning, det måste de väl haft?
ada:
Här hittade jag info om modellen http://www.fashion-doll-guide.com/Vintage-Twist-n-Turn-Barbie-Doll.html
och TNT är tydligen ordet man ska använda bland samlare
Kroppen ser ut att vara i gott skick förresten (Adas Barbie vill egentligen inte vis sina piercingar :))
Ett huvud till den bara...
Sen återstår bara att hitta kroppen till huvudet som finns:)
kikarbara:
Den blonda hade jag själv när jag kikar efter. Min enda barbie som jag fick ny, jag hade oturen att få ärva gamla barbiedockor från tidigt sextiotal, såna där tramsida med hästsvand och bubblefrisyer, peruker och fräknar och sånt.
Men åååh, tänk om mamma ändå hade sparat dem :'( Nu är det ju DEM jag letar efter när jag söker efter dockor....
Fjoll:
Tjoliooh, har bara varit lite social samt skjutsat sonen som skulle på fest. Ja, nog är det Caroline alltid, såvitt jag kan se kanske jag ska tillägga. Ska villigt erkänna att clone-dockorna inte är min starka sida men just Caroline har följt med ibland då jag köpt Barbieloter så jag har mött henne rätt så många gånger. Ännu vanligare är kläderna till henne från Ã…hlens. De gillar jag skarpt. Har inte så väldans stort samlarvärde men är retro så det räcker o blir över. Cooolt!
Vad gäller kroppen så har Ada så rätt så. Det är en T'nt kropp och den första dockan kom 1967. Om den dockan har jag berättat i Adas tråd.
Vill du veta mer, bara fråga på!
Fjoll:
Ojdå, ska kolla upp mina de Ã…hlenskläder jag har o fota. Ã…terkommer.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion