Allmänt > Om Retroforum

Om att prata om försäljningar

(1/4) > >>

kikarbara:

--- Citat från: TonyR skrivet tis 29 jan 2008 12:06:40 ---Tack ännu en ång för din hjälp th, nu finns karaffen utlagd på tradera om nån är intresserad!

--- Slut citat ---

Hm, här undrar jag rent sådär principiellt om det här är en gränsöverskridning? Reklam för egna auktioner brukar sådär i allmänhet inte vara tillåtet och men jag vet inte hur man ser på det här?

Själv har jag försökt att tänka mig för, och hoppas väl att jag har klarat det någotsånär så jag har hedern i behåll.

ada:
Då ska jag tala om att jag tycker det är OK att diskret berätta att nåt är till salu för andras tillgång. Nåt jag reagerat på är att sättet på AP att racka ner Traderasäljare, som att de som låtsar inte vilja veta värdet för att sälja utan snackar om ett arv o ch försäkringsvärde, de är bättre människor, liksom de antikbodsägare som låtsas som ingenting och diskret sätter prislapp med info om varan utifrån uppgifter de fått på forum -samtidigt som de gapar om traderasäljare.

Vi ska inte missunna varann nånting på detta forum är min tanke.

kikarbara:
Tack så hjärtligt för att du utvecklade detta!

Sen kommer du in på ett annat lite roligt ämne, just det där med att se ner på traderasäljare, men det kanske är ett annat ämne ;)!

Domino:
Tack för det Ada!  :D

Jo, på AP får man allt som oftast på skallen om man säljer på Tradera eller Blocket och dylika portaler!
Ibland vill man ju veta vad man säljer innan man lägger ut det...
Varför sälja för billigt och under fel kategori om man kan få rätt pris för varan och dessutom lämna rätt information.

De som surar på denna sajt (AP) är kanske de som tidigare kunde tjäna storkovan på att plocka hem auktioner eller annat billigt och sälja det dyrt senare!

JJ:
Jag har fått uppfattningen om att vissa värderar på AP för att kunna ta ut överpris och hoppas att någon nappar. Om de får veta att en sak är värd 1000-1500 kr så sätter de 2000 kr på prislappen för att kunna plocka hem lite extra pengar. Lägger man ut saken på Tradera för ett lågt utropspris så når aldrig priset upp till denna summa, och det är detta som är inpopulärt på AP (med rätta).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion