Allmänt > Om Retroforum

Om att prata om försäljningar

<< < (2/4) > >>

Domino:
Jag har aldrig sett eller upplevt detta, men så har jag inte superkoll på alla som frågar på AP.
Har själv upplevt, tvärtom mot vad du beskriver JJ, att lågt utropspris på en verkligt bra vara, ger ett högt slutpris.

JJ:

--- Citat från: Domino skrivet tis 29 jan 2008 20:28:23 ---Har själv upplevt, tvärtom mot vad du beskriver JJ, att lågt utropspris på en verkligt bra vara, ger ett högt slutpris.

--- Slut citat ---

Det har jag inga invändningar emot - ju fler personer som lägger ett bud ju fler vill gärna plocka hem auktionen sedan. Men jämför man slutpriserna på ett ganska vanligt förekommande föremål så varierar inte priserna så värst mycket om skick och utseende är jämförbara. Men det finns alltid säljare som lägger priset ett snäpp högre än genomsnittligt slutpris och saltar beskrivningen med uttryck såsom "raritet", "fantastiskt skick", "denna ser man inte varje dag" och liknande. Och det finns alltid någon som går på försäljningstricken.

Domino:
Det är bara att gratulera dessa som tjänar på det!  ::)

Har nog själv förköpt mig som ny  Traderian... och inte har jag tagit skada av det, har nog snarare lärt mig något... att inte tro på allt jag läser utan kolla och dubbelkolla!

gitzie:

--- Citat från: JJ skrivet tis 29 jan 2008 20:19:03 ---Jo, på AP får man allt som oftast på skallen om man säljer på Tradera eller Blocket och dylika portaler!
Ibland vill man ju veta vad man säljer innan man lägger ut det...

--- Slut citat ---
Jag tror inte att det en del AP:are blir irriterade på är att man frågar som Traderare, utan att folk faktist hymlar om det tex "min fina ärvda vas som jag är så rädd om" som så snart svar har kommit ligger på Tradera.
Jag frågar ibland om sakers ursprung (däremot inte värde), men skriver då i frågan att jag tänker sälja saken eller kanske sälja. Ibland har jag svårt att bestämma mig  :)
Jag kan inte minnas att någon har kastat sig över mig för det  ;D

Reseda:
Det har förekommit mycket diskussioner om pris på A-P, på det sätt som Gitzie skriver.

De fina gamla, kära, ärvda sakerna som folk vill ha värderade "baraför att veta".....har sedan snabbt setts på Tradera. En del frågeställare hade t o m fräckheten att kopiera svarares inlägg på A-P som bevis för hur värdefull varan kunde anses.

De som frågat öppet, har fått bra svar. Bl a då Gitzie.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion