Författare Ämne: Handlingsvana på loppis etc.  (läst 25135 gånger)

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Handlingsvana på loppis etc.
« Svar #30 skrivet: fre 1 feb 2008 00:01:16 »
Jag känner det befriande, att jag utan saknad nu kan ge bort massor av möbler, som jag förut sparat på vinden i ett av mina hus. Känner ingen saknad efter dem. Tror dock det var bra, att spara dessa ärvda grejor så länge. Jag ville inte sälja dem. Nu känns det BRA, att vänkretsen plockar bort saker de vill ha. Tror jag kände motstånd mot, att någon främmande skulle värdera grejorna. Enklare nu att grejorna uppskattas och tas emot som gåvor.

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: fre 1 feb 2008 09:26:09 »
Chicaboom så är det med mig också. Jag gör ofta fynd hemma. Det vill säga hittar grejer här och där som jag glömt bort och som sagt var jakten är liksom huvudnumret. Fast inte mår jag illa av det tvärt om.

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: fre 1 feb 2008 13:26:43 »
Jag mår illa av, att få jaga mina saknade "braåhagrejor" hemma. Oftast resultatlöst.

Men ibland gör man riktiga klipp i kartongerna.

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: fre 1 feb 2008 14:48:21 »
Ibland går jag upp på vinden och gräver lite. Det som gör mig mest förvånad är att det är sån hög kvalité på "skräpet" där. Det enda av mina tidiga inköp som inte håller idag är diverse måleri. Där har andelen skräp blivit relativt hög. Men med tanke på vad jag fått tag på så är det ändå inte så farligt faktiskt och ramarna kan jag ju använda.

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: fre 1 feb 2008 15:34:45 »
Jag fyndade MIN gamla dopklänning (som gått i släkten) i en skokartong i en byrålåda på vinden. Där har den säkerligen legat, sedan min MYCKET ordentliga Salig Mor lade ner den fint med silkepapper i.

Synd bara att Lilla Ä. då var döpt i NY dopklänning som jag fick sätta mig och brodera. Hur mycket jag letade efter trasan inför Lilla Ä:s dop skulle ni bara veta!

Yngste sonen har inga barn ännu, så den kanske kommer till användning..........

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: lör 2 feb 2008 20:23:30 »
Det är så härligt att bara släppa taget om gamla prylar , samt så trevligt att hitta en ny passande ägare till något som man tycker om , så man kan säga farväl till föremål som man inta behöver längre, samt hitta något nytt som väcker ett nytt intresse att samla på.