Allmänt > Fria diskussioner

Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!

<< < (10/25) > >>

änglautanskor:
Även jag har upptäckt att det är svårare att hitta fynd på loppisar idag,kan det vara så enkelt att folk i allmänhet är mer intresserade av äldre föremål idag.
Jag skyller på Antikrundan , spottar och fräser över alla dessa program som bara förstör för oss alla andra, förutom Reggis förståss, som spelar i en helt annan klass gällande fynd på antikmarknaden i prisklasser som jag inte ens kan närma mig!!

Reggis:
Inte för att jag vill retas med er men jag tycker man hittar väldigt mycket bra gods till förmånliga priser just nu. Lördagen var helt sagolik för min del fast idag var det mindre men ändå godkänt.

Visst har jag ekonomiska resurser Änglautanskor. Har man det och inte går på marginalen så är det klart att det är lättare att fynda och man kan chansa på ett helt annat sätt. Fast jag tycker att det är just fyndjakten som är grejen.  Det vill säga handla till ekonomiskt förmånliga priser. Det är rätt sällan jag behöver fläska i faktiskt. Brukar klara mig på rätt rimliga summor.

änglautanskor:
Antar Reggis att det är din inkomstkälla ,att köpa samt sälja antikviteter!
Jag samlar bara som privatperson, men det är säkert samma känsla oavsett prisnivå när man finner guldkornet bland allt skräp.
Bara en härlig känsla av att ha kammat hem nåt som alla andra har missat.

Reggis:
Nej det är det inte, jag är privatsamlare som du fast något mer fokuserad skulle man kunna säga. Jag är en extrem shopaholic, det vill säga jag lider av shoppingsjukan. Jag kan helt enkelt inte låta bli att handla. Jag jobbar heltid med något helt annat så det är bara på den så kallade fritiden jag shoppar. Fast ofta smiter jag från jobbet och shoppar lite grann även på arbetstid när shoppingsjukan slår till.

JJ:
Du skrev på AP en gång att du är matematiker till yrket, men det var kanske bara symboliskt menat...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion