Författare Ämne: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!  (läst 55600 gånger)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #90 skrivet: ons 9 apr 2008 19:17:22 »
Snöväder tycker jag är för gräsligt så här års!! Det har kommit mer eller mindre blöt snö här, hela dagen. Jag vill ha sol och värme och BLÃ… STJÄRNOR!!

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #91 skrivet: tor 17 apr 2008 11:27:26 »
Nu på morgonen när jag skulle sätta på mig tröjan knäppte det till i ryggen och nu sitter jag här med ryggskott och tröjan ligger på köksbordet..........fy attans "en massa svordommar och fula ord" va tråkigt :'(

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #92 skrivet: tor 17 apr 2008 13:22:54 »
Jag beamar över lite Voltaren och insmörjning på det onda stället, du måste ta bort värken så du kan röra dig, det går över fortare då. (Jag vet hur jävligt det är, har själv haft stora problem att ens vända med i sängen när jag fick ryggskott, sönerna lovade att jag fick ringa dem på mobilen till deras rum så skulle de komma och vända mamma.)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #93 skrivet: tor 17 apr 2008 15:59:16 »
Nisse din tunnis. Upp och hoppa bara, armar uppåt sträck och så ner och så upp. Nu höjer vi tempot lite grann. Upp, ner, upp , ner sträck på ryggen, såå ja det känns väl bra. Nu ligger du på rygg, sträck upp benen rakt upp, sära på dem till ett V och så ihop igen.

Kör nu några pass din latmask och simulant så ska du se att du mår bättre. Gör det ont så är det bara för att du spänner dig, slappna av nu och kör ett par pass innan du stelnar till och blir som en planka.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #94 skrivet: tor 17 apr 2008 17:32:12 »
Japp, det är min medicin också + ett antal Voltaren, 3 x 50 mg/dag, behövs det mer tycker jag du ska ta kontakt med din doktor. Givetvis om du vet med dig att du tål med preparatet. Tar bort den värsta värken och är verksamt mot den inflammation som ev kommer som ett brev på posten. Hur ont det än gör, ut och promenera. Ta käppar om det behövs. Det värsta du kan göra är att lägga dig pall.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #95 skrivet: tor 17 apr 2008 18:34:08 »
Tycker synd om Nisse! Har tack o lov aldrig haft ryggskott, den jämla foglossningen jag fortfarande har kvar är gräslig nog. Tur att du kan sitta iaf, du kan ju skriva inlägg som aldrig förr nu när du är invalido.....


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #96 skrivet: tor 17 apr 2008 19:38:17 »
Han har ju för katten en tunga att trycka ner tangenterna med om det gör ont när han skriver med händerna. Sätt igång Nisse, din förbenade latmask.


Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #97 skrivet: tor 17 apr 2008 23:55:16 »
Nisse stackars dig. Ryggskott är nog gräsligt.
Själv njuter jag nu av efterdyningarna av en dag i trädgården och växthuset. Det är bara den jämra latmasken som värker så förgrömmat. Men det är ju såååå lätt fixat.

Man lägger ett äpple i trosorna. Latmasken kryper i äpplet för att ta sig en tugga. Man väntar tills han ätit sig proppmätt. Då lägger han sig och sover. DÃ… tar man bara ut äpplet. VIPS är latmasken försvunnen!  ::)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #98 skrivet: fre 18 apr 2008 12:34:59 »
Varför är det så förbaskat synd om den här simulerande Nissen? Nej jag säger som Reinfeldt, alla skall dra sitt strå till stacken och det gäller även Nisse. Upp och hoppa med dig din förbaskade latmask. En kick i baken det är vad du förtjänar Nisse för ditt sabotage av arbetslinjen. Du är ta me tusan en säkerhetsrisk. Tänk om alla skulle skaffa sig ryggskott och slappa, hur skulle det gå?

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #99 skrivet: fre 18 apr 2008 16:05:04 »
Reggis, äpplet är nu på väg till dig! Kommer med expressgods!

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #100 skrivet: fre 18 apr 2008 16:07:41 »
Brännässlor! TVI tusan tunnor! Undrar vem som sår sådana på vår tomt?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #101 skrivet: fre 18 apr 2008 16:12:43 »
Plocka dom späda små och gör soppa på, eller en fräsch kall sås

De är också ypperliga att göra gödningsmedel på (detta är minnen från när jag bodde på landet och hade hittat ett tips på detta=), man skulle ha dem liggande i blöt nån dag, finfördelade tror jag, bara tillsätta benmjöl så har man en näringslösning som innehåller allt nödvändigt för växterna i trädgården.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #102 skrivet: fre 18 apr 2008 18:03:21 »
"Plocka dom späda små och gör soppa på, eller en fräsch kall sås"

HAHA, varken kor får eller andra djur äter nässlor. Därför måste de vara skadliga.
Salig Mor konsumerade nässlor i mängd. Fy tusan för att plocka, skölja, förvälla och hacka dem. Det fick jag göra. Som väl var åt S.Mor dem själv.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #103 skrivet: fre 18 apr 2008 19:17:08 »
Någon husmor är jag inte och lär nog aldrig bli men nässlor det plockar jag på vårt land, varje vår. Kokar en soppa och vansinnigt så gott det blir med någon ägghalva i. Man bör dock aldrig glömma sherryn, den är viktig! Nej, det blir inget spott el fräs från mig idag. Skulle möjligtvis vara en Barbielot som jag köpte för två veckor sedan och sedan inte sett rökan av. Nåja, förhoppningsvis dyker den upp så småningom.

Ett litet tips bara ang gödningsmedlet med benmjöl. Har du hund så var försiktig. Mina lökar fick en doning benmjöl häromåret, oj vad hundarna hade kul. Stora uppgrävda hål på div ställen. Tur i oturen var att jag inte pluttat ut lökarna överallt på gården.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #104 skrivet: fre 18 apr 2008 21:42:31 »
Jag älskar dig också Reggis :-*...................trots att jag är lat ;D

Har faktiskt jobbat idag och övertid blev det också :)
« Senast ändrad: sön 20 apr 2008 15:06:44 av nisse 8 »