Författare Ämne: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?  (läst 15477 gånger)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #15 skrivet: sön 3 feb 2008 23:22:52 »
I fallet Bengt Jansson, skulle hänsyn tas till hans föräldrar och det faktum att han blev mördad gjorde Reggis övertramp, att säga att han var tråkig i Antikrundan extra grovt.
Det framkom även att Bengt J hade dragning till andra män. Dock inte från Reggis.
Det upprörde så till den milda grad. Inläggen ströks snabbt.

 Ska vi inte visa samma vördnad för alla mördade personer? D v s att man inte får tala om vad de gjorde då de levde. Varför denna postuma glorifiering för vissa personer?


123456

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #16 skrivet: sön 10 feb 2008 17:47:57 »
Och jag är en utav dem som försvarar muhamedteckningarna samt starkt kritiserar Reggis inlägg, de går ofta över gränsen !

Vi kan ställa oss följande fråga... Varför får man inte avbilda den här fantasifiguren, är han så ful, bara en reflektion, något måste det ju vara...

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #17 skrivet: sön 10 feb 2008 17:55:40 »
Och jag är en utav dem som försvarar muhamedteckningarna samt starkt kritiserar Reggis inlägg, de går ofta över gränsen !


Och här tycker jag att du går över gränsen, du kan inte kritisera hennes inlägg generellt och samtidigt hålla dig till en saklig eller värdig nivå; utan håll dig gärna till sakfråga, och uttryck det du vill stå för. Annars liknar det mer ett personangrepp än något annat.



123456

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #18 skrivet: sön 10 feb 2008 18:44:08 »
Det kan du skriva upp att det är & ett befogat sådant, hets mot folkgrupp så det heter duga, man skall vara lojal mot sin egen ras !

Men för att hålla oss till det tråden handlar om så får vi först ställa oss frågan om VEM som icke är felfri, VAD som skall räknas som fel & vad som räknas med att vara felfri ?

Nu beror det på vad man har för tro samt d v s vem man förlikar sig med att vara jämlik med !

Är man ateist som undertecknad är, det är bara Människan som kan hjälpa sig själv & andra !

Mycket intressant som sagt, VEM är & VAD är !





JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #19 skrivet: sön 10 feb 2008 19:22:26 »
Är man ateist som undertecknad är, det är bara Människan som kan hjälpa sig själv & andra !

Då antar jag att du är agnostiker också. Man kan vara ateist och samtidigt religiös - taoismen t ex är en ateistisk religion.

123456

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #20 skrivet: sön 10 feb 2008 20:07:01 »
Att dras till samma kön gör ju varannan Människa så helt naturligt !

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #21 skrivet: sön 10 feb 2008 20:12:26 »
Det kan du skriva upp att det är & ett befogat sådant, hets mot folkgrupp så det heter duga, man skall vara lojal mot sin egen ras !


Jomen, jag är jättelojal, så fort marsianerna kommer så skall jag hålla på homo saphiens, jag lovar!!

Iövrigt delar vi väl inte upp människor i raser?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #22 skrivet: sön 10 feb 2008 20:30:46 »
Jag har svarat dig 1-6 på tråden ”Det finns en tråd på AP som är minst sagt upprörande.” runt de här teckningarna.

Det skall naturligtvis inte vara förbjudet att publicera dem. Skulle jag ha påstått det, aldrig. Däremot var de olämpliga för deras enda syfte var att så slit mellan människor och det gynnar bara nazister och rasister. Man förolämpar inte sina vänner eller dem man vill komma överens med bara för att det är tillåtet. 

Lojal mot sin egen ras skriver du sen. Rasläran är något som försvann samtidigt med nazismen. Nu för tiden vet vi alla att vi från början var afrikaner hela bunten. Så någon större skillnad finns inte mellan det du kallar raser. Idag när även nationsbegreppet börjar upplösas och vi går mot en global förening så känns begrepp som ras historiskt och lika historiskt kommer nationsbegreppet att bli. 

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #23 skrivet: sön 10 feb 2008 22:03:25 »
Reggis , jag har ibland blivit upprörd över vissa av dina inlägg, spottat ,fräst och morrat!!!
Men jag tycker ju om dig eftersom du är ärlig för dina åsikter samt står fast vad du säger.
Självklart kan jag inte alltid dela din uppfattning men jag vill alltid respektera dig och alla andra som fattar begreppet "behandla alla som du själv vill bli behandlad"
Jag får en känsla av att 1-6 inte riktigt har förstått vare sig det ena eller det andra men förhoppningsvis så växer det fram med ålder och erfarenhet,jag tror att 1-6 bara behöver en kram från oss alla.Kram 1-6.

123456

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #24 skrivet: sön 10 feb 2008 22:21:11 »
Struket inlägg

OK, du visar att din syn är i högsta grad vinklad, som om alla utlänningar och inte en extrem minoritet håller på med hedersmord. Resonemanget går inte hem på Retroforum. Om du fortsätter diskutera på det viset, kan du räkna med att du snart är avvisad härifrån.

mvh Ada
« Senast ändrad: sön 10 feb 2008 23:34:50 av ada »

123456

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #25 skrivet: sön 10 feb 2008 22:23:49 »
Men nu måste vi återgå till Ämnet !

Många blir aldrig felfria, dom som våldtagit & misshandlat !

Vi andra är felfria !




Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #26 skrivet: sön 10 feb 2008 22:33:25 »
Tyvärr så tror jag 1-6 mycket väl har förstått en hel del. Det är en person som upplever sig inte vara uppskattad i den utsträckning han själv tycker vore rimligt enligt han själv. Dessa personer har en förmåga att vilja hitta yttre faktorer som kan förklara deras tillkortakommanden. Ibland kan det sprida sig till hela nationer som i Tyskland på 1930-talet. Då är det dags för syndabockarna att definieras.

De här personerna lider av en extrem narcissism vilket förhindrar dem från att se fläckarna hos sig själva. Däremot är de experter på att hitta fel på andra. Helst pekar de ut någon grupp som fiender. Gärna några som är eller avviker lite till sätt eller utseende.
 
Du har rätt såtillvida änglautanskor att vissa personer mognar och då inser dom att det enda som kan ändra deras situation är de själva. Det leder ingen vart att skylla på andra. Fast en del blir aldrig mogna utan förblir själsliga barn hela livet ut. Under alla omständigheter är det inga personer man skall krama för att på det sättet ge dem bekräftelse. Utan de skall bemötas på det sätt de förtjänar som fiender till den mänskliga utvecklingen och humanismen.



Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #27 skrivet: sön 10 feb 2008 22:49:08 »
Fortsätt du och stöveltrampa 1-6. Av vilken anledning jag skall bekämpas med stöveltramp förstår jag inte.

Att mörda är naturligtvis fel, både döttrar och andra människor. Har jag uttryckt förståelse för det? Det kan jag aldrig tänka mig. Jag har också klart uttalat mig och sagt att man kan inte rättfärdiga övergrepp genom att hänvisa till kultur eller religion.

När det gäller dessa muhammedbilder så säger jag nu för 10-gången att man är i sin fulla rätt att publicera dylika bilder. Däremot tycker jag att publiceringen var onödig. Man visste på förhand att de skulle uppfattas som förolämpande. Varför skall man förolämpa människor? De gav bara ammunition till olika extremister. Muslimska fundamentalister fick chansen att säga ”titta på dessa ogudaktiga västerlänningar de hånar vår religion och det vi håller heligt”. Sen fick islamofoberna chansen att säga ”titta på dessa muslimer, de vänder sig mot våran yttrandefrihet”. Vad har vi vunnit på detta? Att skapa konflikter utav ingenting.


änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #28 skrivet: sön 10 feb 2008 22:58:16 »
Du säger att du aldrig har våldtagit eller misshandlat, så därför är du felfri.......eller?
Med vilken rätt har du att stöveltrampa på någon , även om trampet är lätt? Var går dina gränser gällande misshandel?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #29 skrivet: mån 11 feb 2008 00:38:13 »
Struket inlägg

OK, du visar att din syn är i högsta grad vinklad, som om alla utlänningar och inte en extrem minoritet håller på med hedersmord. Resonemanget går inte hem på Retroforum. Om du fortsätter diskutera på det viset, kan du räkna med att du snart är avvisad härifrån.

mvh Ada


Jag lyfter fram det jag skrev så du inte missar det 123456
Mitt senaste projekt www.ipnr.se