Författare Ämne: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?  (läst 15466 gånger)

123456

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #30 skrivet: mån 11 feb 2008 12:26:11 »
Misshandel blir det när en man rör ett barn eller kvinna på ett icke tillbörligt sätt !

Det gör inte normala människor !



Och ja jag är felfri liksom de flesta utav oss andra är...

Och begreppet stöveltrampa tycker jag låter löjligt, för att göra det måste man säga saker som andra gjort men som aldrig jag skulle kunna göra !

Samtidigt försökte jag att framhålla denna diskussions Ämne som är intressant & som jag vill ha svar på, inte bara jag utan många med mig nämligen VAD gör en Människa felfri ?



Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #31 skrivet: mån 11 feb 2008 21:01:43 »
De finns inga felfria människor signaturen 1-6. Jag tycker Jesus har tagit upp det på ett utmärkt sätt. ”Den som är oskyldig kan kasta första stenen.”  eller ”Du ser grandet i din nästas öga men inte bjälken i ditt eget”.

Eller från Bhagavad-Gita: ”Det finns två kategorier av människor, de felbara och de ofelbara. I den materiella världen är alla varelser felbara, och i den andliga är alla varelser ofelbara.” Det vill säga att alla levande på jorden är felbara.


Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Blir vi automatiskt felfria då vi dör?
« Svar #32 skrivet: mån 11 feb 2008 22:04:14 »
Är det alltså på så sätt, att man får tala om, vad en avliden person gjort som man tyckt illa om?

Eller bör man bara tala gott om personen, av den enkla anledningen att personen är död? Personen kan ju inte försvara sig.

Själv har jag min åsikt klar. Jag är intresserad av, vad ni andra tycker i frågan.