Allmänt > Fria diskussioner

Blir vi automatiskt felfria då vi dör?

<< < (6/7) > >>

123456:
Men nu måste vi återgå till Ämnet !

Många blir aldrig felfria, dom som våldtagit & misshandlat !

Vi andra är felfria !

Reggis:
Tyvärr så tror jag 1-6 mycket väl har förstått en hel del. Det är en person som upplever sig inte vara uppskattad i den utsträckning han själv tycker vore rimligt enligt han själv. Dessa personer har en förmåga att vilja hitta yttre faktorer som kan förklara deras tillkortakommanden. Ibland kan det sprida sig till hela nationer som i Tyskland på 1930-talet. Då är det dags för syndabockarna att definieras.

De här personerna lider av en extrem narcissism vilket förhindrar dem från att se fläckarna hos sig själva. Däremot är de experter på att hitta fel på andra. Helst pekar de ut någon grupp som fiender. Gärna några som är eller avviker lite till sätt eller utseende.

Du har rätt såtillvida änglautanskor att vissa personer mognar och då inser dom att det enda som kan ändra deras situation är de själva. Det leder ingen vart att skylla på andra. Fast en del blir aldrig mogna utan förblir själsliga barn hela livet ut. Under alla omständigheter är det inga personer man skall krama för att på det sättet ge dem bekräftelse. Utan de skall bemötas på det sätt de förtjänar som fiender till den mänskliga utvecklingen och humanismen.

Reggis:
Fortsätt du och stöveltrampa 1-6. Av vilken anledning jag skall bekämpas med stöveltramp förstår jag inte.

Att mörda är naturligtvis fel, både döttrar och andra människor. Har jag uttryckt förståelse för det? Det kan jag aldrig tänka mig. Jag har också klart uttalat mig och sagt att man kan inte rättfärdiga övergrepp genom att hänvisa till kultur eller religion.

När det gäller dessa muhammedbilder så säger jag nu för 10-gången att man är i sin fulla rätt att publicera dylika bilder. Däremot tycker jag att publiceringen var onödig. Man visste på förhand att de skulle uppfattas som förolämpande. Varför skall man förolämpa människor? De gav bara ammunition till olika extremister. Muslimska fundamentalister fick chansen att säga ”titta på dessa ogudaktiga västerlänningar de hånar vår religion och det vi håller heligt”. Sen fick islamofoberna chansen att säga ”titta på dessa muslimer, de vänder sig mot våran yttrandefrihet”. Vad har vi vunnit på detta? Att skapa konflikter utav ingenting.

änglautanskor:
Du säger att du aldrig har våldtagit eller misshandlat, så därför är du felfri.......eller?
Med vilken rätt har du att stöveltrampa på någon , även om trampet är lätt? Var går dina gränser gällande misshandel?

ada:

--- Citat från: 123456 skrivet sön 10 feb 2008 22:21:11 ---Struket inlägg

OK, du visar att din syn är i högsta grad vinklad, som om alla utlänningar och inte en extrem minoritet håller på med hedersmord. Resonemanget går inte hem på Retroforum. Om du fortsätter diskutera på det viset, kan du räkna med att du snart är avvisad härifrån.

mvh Ada

--- Slut citat ---

Jag lyfter fram det jag skrev så du inte missar det 123456

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion