Allmänt > Fria diskussioner
Livsvisdom byggd på egna erfarenheter
kas:
Det finns en visdom som man nog måste vara född med, nämligen pedagogik! Jag är hur duktig som helst på det mesta, av födsel och det jag är intresserad av, men så kommer nån och frågar, hur gör man då? Då finns det inte så många ord i ordspråkslistan, så det räcker till att beskriva förloppet...Hur gör man är det värsta jag vet att bli ställd inför, vi diskuterade tändinställning på en fyrtaktare och så kom en ung dalmas, så vi frågade hur det funkade, en ny vinkling alltså, han var helt makalös att förklara med några få ord så var det klart, där gick det inte att missa budskapet...Han skulle ha varit i läraryrket! :o
convallaria:
Tack Reseda! Javisst suger de musten ur oss, men som sagt kreativa till tusen.... Mellansonen på två år, lärde sin storebror, fyra år, hur barnsäkerhetslåset på ugnsluckan fungerade....
Nu hjälper han mig att flytta stora skåp genom dörrar de egentligen inte går igenom.
Reggis:
Jag tycker det är sexigare med muskler i huvudet än på armarna. Men det ena behöver inte utesluta det andra. Eller som vi säger i Stockholm. Ett huvud på en kvast är inget att förakta.
Anja:
Håll fast vid Era fördomar och lita inte på myndigheter.
Anja:
--- Citat från: JJ skrivet lör 2 feb 2008 19:53:01 ---skriv gärna något som ni har upptäckt med åren som ni vill dela med er med.
--- Slut citat ---
Håll fast vid Era fördomar och lita inte på myndigheter.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion