Vi kör gärna skagen över dagen, så inkvartering och sådant kan jag inte bistå med tips till.
Men räkor i hamnen vid sol, hör till.
Att inte bara se grenen utan att stanna till vid dynorna på vägen bara för att betrakta det märkliga ljuset, för det är verkligen annorlunda.
Och från båten mot skagen, stanna vid små eller stora affärer på vägen, följ skyltar hit och dit och irra er tillbaka. Det är nästan det jag tycker är den största höjdaren. För några år sedan fanns ett stort antikställe, men det hade de lagt ner sist vi åkte förbi, skulle det ha återuppstått i ett brunt gevaldigt stort hus så stanna till, finns de mest märkliga saker, tyvärr med dansk valuta så en del är väl dyrt för oss, men titta är ju halva nöjet.
Ungarna har gillat akvariet i... kan det vara hirtshals det heter? Har för mig att det är de som har en kanonhäftig klumpfisk som vi kan titta på hur länge som helst vara för att den är så egen.
Museer, javisst, dem skall man inte missa, men skagen i sig är underbart nog som det är utan event... helst dock lite i utkanterna av högsäsong för då kan det bli lite för mycket av det goda. Vi åkte dock under en högsäsong förrförra året och ramlade rätt in i en jazzfestival, vilket var lite maxat. De bör ha en turistsida med information om vad som är på gång under perioden som ni åker?
Men som sagt, jag tycker inte att ni skall stressa på med för mycket aktiviteter. Jylland i övrigt, så är det inte jättelånga avstånd och det känns som att det går fort att köra mellan orterna så kika lite utanför med om ni skall vara där ett tag.
Kommer inte ihåg hur långt det är till randers, men skall ni ha med barn så missa inte regnskogen i randers.