Författare Ämne: Virusprogram  (läst 18530 gånger)

kas

  • Gäst
SV: Virusprogram
« Svar #30 skrivet: fre 18 jan 2008 08:29:45 »
Och kriget går vidare med Telelev. ibland fungerar det bra, men helt plötsligt fungerar det inte...Nu kommer det bud på att man kan inte ha telefon och 24mb inkopplat, det kan vara så men det har det inte stått nånting i brevet om?! Det är så dj---la irriterande om man kopplar mot nånstans så kommer man inte fram, eller kommer fram och inte kan skriva och så vidare, min syn på det hela är att kasta ut skiten och gå i ide! >:(
Just nu, har jag stabil kontakt, 5 led på modemet, skulle inte sagt de, nu är det blinkande 4, då kanske det inte går sända, börjar bli som Monte Carlo/ Las Vegas ungefär... ::)
« Senast ändrad: fre 18 jan 2008 08:33:31 av kas »

kas

  • Gäst
SV: Virusprogram
« Svar #31 skrivet: mån 21 jan 2008 15:20:02 »
Sådärja, nu har jag varit bortkopplad i ca. 3 timmar från nätet! Tänk om jag skulle lägga in bilder och text enmasse!

th

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 262
  • finsk retrofanatiker :)
    • Visa profil
SV: Virusprogram
« Svar #32 skrivet: mån 21 jan 2008 16:52:30 »
Helt som brodertruck kan jag också absolut rekommendera AVAST. Programmet är gratis och inte för resurskrävande av datorn. Har använt det i flera år nu och kunde inte tänka mig att byta till nåt annat :)

kas

  • Gäst
SV: Virusprogram
« Svar #33 skrivet: ons 23 jan 2008 10:26:58 »
VARNA ALLA DU KÄNNER!!!!!!

 

Om du får ett mail från Powerpoint presentation 'Welcome to the matrix
pps..' så ska du ABSOLUT INTE öppna
det!
Det visas en bild i ca 10 sek. och sen kommer en text 'You´re hard drive is over' och sen är allt för sent; alla adresser, allt sparat har suddats ut.
Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat som kallar sig Nwin2.

KOPIERA DETTA TILL ERA KOMPISAR! DET ÄR ENORMT VIKTIGT!!
Sänd detta till ALLA dina kontakter
Daterat nu!!!
« Senast ändrad: ons 23 jan 2008 10:39:03 av kas »

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Virusprogram
« Svar #34 skrivet: ons 23 jan 2008 10:43:37 »
Bluff! Se bifogad länk.
Man ska alltså INTE skicka detta vidare!

http://blog.perhellqvist.se/?p=58

kas

  • Gäst
SV: Virusprogram
« Svar #35 skrivet: ons 23 jan 2008 11:04:55 »
BRA! Då kom det fram...Men det är inte så kul om man som jag fick hårddisken förstörd vid uppstart!! >:(

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Virusprogram
« Svar #36 skrivet: ons 23 jan 2008 11:58:20 »
BRA! Då kom det fram...Men det är inte så kul om man som jag fick hårddisken förstörd vid uppstart!! >:(

..vilket inte har med bluffmailet att göra, som går ut på att bluffen ska spridas via mail runt hela jordklotet, en del lyckas med det , skickas det ite via mail, läggs det ut på forum som här :) -men som det står i bloggen är det en sanning att man ska vara försiktig med mailbilagor
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Virusprogram
« Svar #37 skrivet: ons 23 jan 2008 12:25:34 »
Nu har det stora hänt! Servicefirma kom och vi pratade igenom eländet med datorproblemen,efter alla kontroller så kom vi överens OM: att jag drar om med (deras ledningstråd) inomhus till första jacket, så får vi se vad som kommer ut av det...Nu var det bra att jag kunde visa på skriftlig tabell när fel har uppstått, iallafall ca. 25% är regade! Han trodde inte det var sant...

kas

  • Gäst
SV: Virusprogram
« Svar #38 skrivet: fre 25 jan 2008 11:16:10 »
Jag har dragit om med den rekommenderade tråden till jack nr. 1, resultat blev att det funkade stadigt i 30 min. kl.14.00 var det omöjligt att komma ut på webb! Satt och tråkade med outlook inatt, skicka/ta emot mail,fel klicka här! plötsligt dimper ett mail ner på 7kb. trots att det indikerade fel! Detta medd. är kopierat för att risken är stor att sändning avbryts, då kan jag prova igen om en stund!

kas

  • Gäst
SV: Virusprogram
« Svar #39 skrivet: fre 25 jan 2008 16:42:09 »
Hittade en skarv på yttre nätet, klappade till med en lång ribba och har haft 2 korta buffringar sen, OK, den är 30 år gammal, tänk om det är felet? Vem ska jag döda för allt dj---a besvär? Och min tid här rinner ut! Nu är det felanmält till Glocalnet som ska fel anmäla till Felia...Långbänk, för dom har inget intresse av att mitt abonnemang ska funka, statligt o bra eller hur?

kas

  • Gäst
SV: Virusprogram
« Svar #40 skrivet: fre 25 jan 2008 19:26:20 »
Kvällsrapport om connektion till yttre space, ett par 1sek.s buffring. sedan 16.00! Hur ska detta sluta om det enbart är en dålig skarv på yttre ledning, isåfall ska jag köpa en 80mb hårddisk och 40ian som back up...

kas

  • Gäst
SV: Virusprogram
« Svar #41 skrivet: tor 31 jan 2008 00:35:34 »
Ja, efter allt arbete som jag lagt ner nu, så har vi rätt så bra funktion, 12- 16mb men jag tappade ett inlägg alldeles nyss! För en timme sen så hade jag 12mb ner och 0.57 upp... Men Felia har ringt till min fru och påtalat att dom arbetar för fullt för att åtgärda problemen...Och det ska jag tro på???? Jag har inte sett någon servicebil på gatan, ingen har ringt hem, felet ligger i en djävla dum skarv på tomten, som jag spöat med en lång ribba!  Konstigt att efter felanmälan till Glocalnet så fungerar webb nästan perfekt hela tiden? Så då förstår lilla jag att det är i telestationen som någon har klassat ut mig för att jag ska bli teliakund igen!

kas

  • Gäst
SV: Virusprogram
« Svar #42 skrivet: tor 31 jan 2008 11:29:34 »
Nu ringde en snubbe om våra problem med uppkopplingen mot yttre space, vi får se nu vad de tänker göra, nu ska jag slå klorna i honom!

kas

  • Gäst
SV: Virusprogram
« Svar #43 skrivet: lör 2 feb 2008 07:26:01 »
Nu går datorn på gränsen till sin capacity, det blev ny ledning på utsidan och Glocalnet följde upp med ett fånsamtal, där klargjordes och utvärderades problemen...Avslutningsvis avdebiteras jag 250skr. på nästa räkning, av princip ska man inte ge sig mot de som har för vana att sända räkning och sen inte bry sig, men det gäller att (veta vad man pratar om)!!

kas

  • Gäst
SV: Virusprogram
« Svar #44 skrivet: sön 3 feb 2008 13:32:53 »
Nu har Felia fått fnatt...Dom har satt in ett 100megab.koppling i telestation... Men jag får ut mellen 14-17 efter brandvägg! 20mb. är det högsta jag sett, så det går bort ca:3mb. genom datorn... Alltid något var det nån som sa... ???