Författare Ämne: Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?  (läst 8808 gånger)

kas

  • Gäst
Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« skrivet: sön 3 feb 2008 16:22:17 »
Just nu är det nåt vaising med retro, senaste rubrikerna presenteras inte som förr! ??? Men kolla nu funkar det igen, har Ada satt nån knut på tråden? Bofinken kanske? ;)
« Senast ändrad: sön 3 feb 2008 16:24:30 av kas »

kas

  • Gäst
Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #1 skrivet: ons 6 feb 2008 20:36:43 »
Nu är det så där igen, sista visade uppdatering på "Forum statistik! (Senaste inlägg!) är kl.12.35, nu är kl.20.33 är det bara jag som blir utsatt för detta? Tar man senaste inlägg så är man på tid, backar jag ner då är det som tidigare kl. 12.35, nånting är sheet!

kas

  • Gäst
Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #2 skrivet: ons 6 feb 2008 20:42:20 »
Efter uppdatering av tidigare inlägg så visar den kl.20.36 så långt är det riktigt, men tydligen är det Ada som styr uppdat hos mig för alla andras update kommer inte fram på present. senaste inlägg...

kas

  • Gäst
Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #3 skrivet: ons 6 feb 2008 22:54:53 »
Jag menar inte att Ada saboterar mig, men när hon har gjort ett inlägg så hakar min "senaste uppdatering" upp sig, det har börjar uppträda frekvent senaste 10 dagarna!  ???

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #4 skrivet: tor 7 feb 2008 00:01:01 »
Jag fatar inte vad du pratar om för "senaste uppdatering"?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #5 skrivet: tor 7 feb 2008 02:20:48 »
Har du sökt felet framför tangentbordet? Där sitter felet oftast på min dator  :o

kas

  • Gäst
Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #6 skrivet: tor 7 feb 2008 09:51:25 »
Längst ner på startsidan finns FORUM ,med möjlighet att välja (senaste inlägg/uppdatering)...Där hakar det upp sig emellanåt, igår var det tidsskillnad som jag skrev i tidigare inlägg, ibland visar den rubriken senaste inlägg i realtid, ibland visar den flera timmar gammal rubrik...När jag jag tar upp så visar den senaste inlägg i realtid...Det är vad jag observerat! Jag tycker det är mysko...

kas

  • Gäst
Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #7 skrivet: tor 7 feb 2008 11:38:39 »
Ser att fler observanta har sign. KVAR i forumtavlan, fast de har stängt ner programmet, det finns nog en koppling med mina upplevelser! Alla kanske inte observerar saker eller inte vill föra det på tal!!??!!??

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #8 skrivet: tor 7 feb 2008 13:04:58 »
Det skulle underlätta betydligt om du skrev t ex
Citera
"Senaste inlägg" under "Forumstatistik" på startsidan visar inte senaste inlägget ibland

Det går inte att tolka vad du menar med "min senaste uppdatering" annars, hur skulle det gå till när du döper om allt du ser?

Du får det att låta som jag gör nåt skumt, och hoppas att det är avsett som skämt och inte är konspirationsteorier du behöver medicin mot :)  eller är du bara allmänt tossig?

Vi kan väl alla hjälpas åt att se om det finns en bugg i systemet som gör att senaste inlägget inte syns ibland. Jag själv har inte noterat detta. Se också till att högerklicka och välja uppdatera (refresh om engelsk version) och säg sen om det inte visar senaste hela tiden.

T ex att man minimerar sidan med "strecket" högst upp till höger i webbläsarfönstrets ram, och sedan maximerar sidan igen, innebär inte en uppdatering av sidan, vilket kan vara en anledning till att man inte ser senaste uppdatering, vad det vara månde.

Rättelse: I rättvisans namn får jag säga att du också skrivit "Senaste inlägg" osv, men det försvann ju i mängden av andra benämningar så få ihop vad du menade var inte det lättaste.

Det är jag som satt rubriken Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel? Ämnet låg under virusprogram förut
« Senast ändrad: tor 7 feb 2008 13:31:52 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #9 skrivet: tor 7 feb 2008 13:16:08 »
Ser att fler observanta har sign. KVAR i forumtavlan, fast de har stängt ner programmet, det finns nog en koppling med mina upplevelser! Alla kanske inte observerar saker eller inte vill föra det på tal!!??!!??

Gör inte eget ämne av detta, bara kommenterar att det står
"Aktiva användare under de senaste 45 minuterna:" över listan på användare.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #10 skrivet: tor 7 feb 2008 13:44:00 »
Tror du att jag djävlas? Finns ingen anledning när det nu skiljer så mycket som mer än 7 timmar i tid så måste det vara nåt galet, det föll sig så att du hade gjort inlägg, efter det uppdaterade inte programmet (senaste inlägg) förrän jag skrev nån skitsak! Det är väl bara att läsa från början så ser du tidsangivelserna, du kan väl bemöda dej om att förstå saker på rätt sätt?
Sen används datorn till annat i arbetet så retro är helt bortkopplat i timmar, kanske hela dagen ibland! ???

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #11 skrivet: tor 7 feb 2008 13:57:40 »
..ja och då kan du kanske ha minimerat Retro t ex? Då uppdateras inte startsidan, jag tog också fasta på att du sa "backar jag ner så.." och är det så att du går tillbaka till den tidigare cachade startsidan med bakåtknappen så är definitivt inte "senaste inlägg" det senaste inlägget, prova att klicka på knappen "Startsida" istället (när man står på en annan sida än startsidan), då görs en ny hämntning i databasen och det senaste är det senaste.

Igår t ex om man öppnade sidan mellan 12.36 och drygt 15 då nästa inlägg kom, skulle den visa senaste inlägg 12.35, tills man uppdaterar startsidan.

Så återkom när du ser problemet EFTER du gjort en uppdatering av sidan genom högerklick och uppdatera/refresh
« Senast ändrad: tor 7 feb 2008 14:01:05 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #12 skrivet: tor 7 feb 2008 19:30:27 »
Tack för att Du visar lite förståelse! :-* Nu får jag önska lycka till i fortsättningen och skickar ochså hälsning till de som stått ut med mig...Hade kas 8)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #13 skrivet: tor 7 feb 2008 21:12:56 »
Jag får först säga att det är Kas själv som uppenbarligen avslutat sitt medlemsskap, detta alltså innan jag säger:

Du är välkommen tillbaka, när du är på bättre humör.

(hade jag inte sagt det första låter det väl som det är jag som tidsbegränsat bannar någon)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Visar "Forum statistik", "Senaste inlägg" fel?
« Svar #14 skrivet: fre 8 feb 2008 22:52:41 »
Så jättetråkigt , jag vill ha Kas tillbaka, jag har varit med om samma när nån kapat mitt modem, det känns som en mardröm att vara utsatt för något sådant, antar att det är någon som vill att Kas ska mista förtroendet för någon eller flera på vårat  forum, att bli utsatt  för detta kan aldrig återställa ens trygghet, utan  man känner sig bara sviken.
Hoppas att jag är helt ute och svävar i det blå??