Allmänt > Fria diskussioner
Polishämtning?
Reggis:
Mobbning är rätt vanligt förekommande på dagens arbetsplatser också signaturen 1-6. Jag har förvånats över vad som är tillåtet idag när det gäller mobbning. Ofta är det tyvärr chefer på olika nivåer som ägnar sig åt detta och något avskedande av den som mobbar har jag aldrig sett. Däremot är det inte ovanligt att mobbningsoffret får sparken eller erbjuds pengar för att sluta, tyvärr. Det här är något dagens arbetsgivare inte tar i och helst vill sopa under mattan.
Vad jag egentligen vill säga med mina inlägg är att politikerinblandningen i skolan är för stor och den inblandning man ägnar sig åt är dessutom onödig. Det är betygsskalor hit och dit och andra administrativa jippon. Skolan har blivit en politisk sandlåda med Furir Björklund i spetsen.
Nej kraven på skolan skall vara att den är i tiden som vårt Majestät så riktigt har formulerat det. Det som Furir Björklund tar upp, ordning och disciplin samt rabbel av utantillkunskaper det är inget vi behöver. Det skapar inga kreativa ifrågasättande individer utan bara lydiga ja-sägare och dissidenter. Nyckelordet är delaktighet och stimulans. Vem sjutton blir stimulerad av att lära sig hålla käften hela dagarna?
JJ:
--- Citat från: Reggis skrivet fre 15 feb 2008 09:38:27 ---Det skapar inga kreativa ifrågasättande individer utan bara lydiga ja-sägare och dissidenter.
--- Slut citat ---
Det kanske är det som regeringen vill ha (?)
Reseda:
Vi har ett mycket gammalt internt ordspråk i familjen: "Håll käften unge, du ska snart börja skolan".
Efter 25 år i skolan har jag inte mycket till övers för utbildningen i grundskolan!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion