Allmänt > Fria diskussioner
Polishämtning?
nisse 8:
Med tanke på den sista tidens rån och polisens dåliga resurser blir jag heligt förbannad när jag läser om Jan Björklunds idiotiska förslag, polisen ska hämta skolkande ungdomar till skolan :o
Nog är väl det föräldrarnas ansvar att se till så ungarna går i skolan, inte f-n ska väl polisens resurser ödslas på sånt.
Senario: En man tar gisslan på en bank kl 10.00 men i den lilla staden som bara har en enhet är polisen upptagen med NN som inte hade lust att gå till skolan..............nej tvi och idioti >:(
Och detta står jag för.
änglautanskor:
Men Nisse då , var inte så negativ.............vid ett bankrån så får ju ungarna hänga med och få en inblick hur den verkliga kriminella världen fungerar, om sen ungarna får kvarsittning på grund av sen ankomst så har dom en himla bra ursäkt
Reseda:
nisse 8, Har du annat förslag på, hur de som skolkar och har föräldrar som inte bryr sig, ska komma till skolan. Vi har skolplikt i Sverige. De barn, vars föräldrar inte bryr sig om sina barns väl och ve, har också rätt till skolgång. De förstår inte vikten av utbildning. HUR ska vi gå till väga med dem?
nisse 8:
Polisens resurser skall inte slösas på detta, bättre då att sociala får ta hand om dessa vilsna själar och ta lite av våra politikers feta löner och finansiera socialas arbete med ungdomar som kommit på glid.
Jag kan hålla med om att polishämtning kan verka avskräckande på vissa unga och får dom att gå till skolan, men långt ifrån alla.
Vi ska väl inte diskutera detta på det här forumet, men jag blev så sinnig när jag läste att jag bara måste skriva något om det :)
brodertuck:
Får nog hålla med Nisse, att lägga polisresurser på sånt kan inte vara rätt. Att ungarna ska hämtas är väl ett OK förslag, men av vem kan diskuteras. Det finns fler exempel på felaktigt utnyttjade poliser. Läste om att ett vaktbolag gjorde nykterhetskontroller på lastbilschaufförer som körde av färjan i Karlskrona. De hittade 10 ggr så många berusade förare som polisen, men tydligen får de inte fortsätta med det pga lagstiftningen, jamen ändra lagen då, SKYNDSAMT! Hur svårt kan det va? Det kan inte krävas högskola för att göra ett utandningsprov, visar sig däremot provet vara positivt så tillkallas polis. Det kvittar väl om chauffören får vänta flera timmar tills polisen har tid, dels hinner han nyktra till och dels får han åkaren att svara inför, när han inte har lastat/ lossat på avtalad tid. Egentligen kanske det skulle räcka med det vid positivt utandningsprov, parkera bilen och kom tillbaka tidigast om sex timmar för ett nytt prov. Det är väl säkerheten på vägarna som ska eftersträvas, inte några få tusenlappar i böter.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion