Allmänt > Fria diskussioner
Har ni varit inne och tittat på Kickis auktioner på Tradera?
Reggis:
Ja vad säger man? Är inte förvånad måste jag säga. Har man ett så påvert hem så kan man naturligtvis visa upp det offentligt, ingen inbrottsrisk här inte. Titta på den härliga målningen på väggen just i slutet. Snacka om skräp. Tycker det ser ut som hon behöver stålarna måste jag säga. Eller så har hon en synnerligen enkel smak.
Annars var jag inne och spanade lite på Budera. Där fanns nedanstående grafiska blad av en ishockeyspelare med Stomatolleende vid namnet Börje. Bladet är nästan sämre än Kickis tavla, jo det är det nog. Men säljaren vill ha pengar för det, typiskt sådant som hör sopcontainern till.
http://www.budera.se/detail.asp?id=2984609
Men sen blev det inte en bokstav rätt. Den här typen av annonser är roliga. Fast egentligen så är det väl lite sadistiskt att skratta åt det här. Tavlan är ju inte ens sydd men visst är det kul.
http://www.budera.se/detail.asp?id=3071679
kikarbara:
jag fick fundera en stund, vem tusan är Kicki? Ett nick? Innan det slog mig att du menar kicki danielsson. Jag har snabbkikat men min sega dator klarar inte av filmen så det blev bara en snabb stund där, men jag noterade att jag har bott i en likadan lägenhet, eller planlösningen var likadan i varje fall, ett helt vanligt parhus från allra första delen av nittiotalet. Annars blev jag mest förvånad över att det ändå var så enkelt, vardagligt och vanligt. Om det var skräp eller inte funderade jag inte över. Men inte var det mycket glitter och glamour över det jag såg. Och jag tyckte att det var sympatiskt.
Jag måste ju erkänna att jag har sålt av en rad sådana broderier med rosor på tradera vid ett tillfälle och de blev väldigt uppskattade av köparen. Därför var jag glad att jag la ut istället för att slänga.
brodertuck:
Om man som Kikki har rötterna i dansbandsträsket kan smak inte vara något som är särskilt väl utvecklat.
Fjoll:
Bekräftar bara att smaken är som baken och en himla tur är väl det. Kikkis hem är så långt från mitt som man bara kan komma. Men, hade alla samma smak som mig skulle jag nog inte ha råd att köpa det jag vill ha så jag är så nöjd och belåten så.
JJ:
Kicki Danielsson har en bra sångröst, annars är hon som en helt vanlig Svensson med tvivelaktig smak som 90% av svenska folket har.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion