Allmänt > Fria diskussioner
Har ni varit inne och tittat på Kickis auktioner på Tradera?
kikarbara:
--- Citat från: JJ skrivet ons 20 feb 2008 14:45:13 ---Kicki Danielsson har en bra sångröst, annars är hon som en helt vanlig Svensson med tvivelaktig smak som 90% av svenska folket har.
--- Slut citat ---
Precis! Det ser ut hos Kikki som det gör ungefär hos nästan vilken mormor som helst.
Reseda:
VILKA har då GOD SMAK? Jag tycker att de som har hem och andra föremål som jag tycker om har god smak.
Jag förmodar att det är det kriteriet man utgår från. Inte tittar jag på något som jag tycker är fult och tänker: OH vilken GOD SMAK den personen har.
Hur tänker ni andra?
Var ser ni filmen på Kikkis hem?
Fjoll:
Klicka på kicka när du kommer in på denna länk.
http://www.tradera.com/
Fjoll:
Du har så rätt Reseda, så ser inte heller jag på andras hem. Vad som är god smak är synnerligen subjektivt men jag tror också på en form av "samhällelig uppfattning" om vad god smak är. Färg och form som harmonierar, kvalité osv. Kanske har jag fel men så tänker jag.
Reseda:
Fjoll, Tack men jag har inte program i min dator för att se filmen ser jag nu.Det går ju att ladda ner, men använder man det ofta??
Kvalité köper jag direkt som en ingrediens i GOD SMAK.
Ang. tråden Mitt drömrum, så väljer jag att inte kommentera något där, eftersom jag inte gillar möblerna som visas. Man kan ju inte pådyvla andra just sin egen smak.
Jag har stor förståelse för, att många gillar den looken. Lägger inte in ordet "dålig smak" angående de möblerna, eftersom de andas kvalité.
Ada, kanske detta om smak borde ha en egen tråd??
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion