Författare Ämne: Har ni varit inne och tittat på Kickis auktioner på Tradera?  (läst 30156 gånger)

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Har ni varit inne och tittat på Kickis auktioner på Tradera?
« Svar #15 skrivet: ons 20 feb 2008 21:43:47 »
Gärna "krusidulligt" och ombonat för min del.

Jag blandar friskt trävita möbler med rokokomöbler. Gärna allmogeföremål i köket. Och gamla ärvda köksredskap.

Jag är enormt stillös. Kan inte köpa möbler med mönstrade tyger, för färgsinnet är inte heller så värst. Känner inte för att springa i affärer för att leta upp en viss liten färg från mattan som ska gå igen i gardiner o s v.

Håller med Reggis, ska det glittra, ska det vara äkta vara (utom till julpynt)

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: ons 20 feb 2008 21:58:26 »
Om jag har fattat saken rätt så är detta en reklamkampanj för Tradera av Tradera , nästa vecka är det en annan kändis som ska locka oss att frossa i andras smaklöshet, trots allt tycker jag att Kicki verkligen bjuder på sig själv.Även om jag själv ryser av fasa över vad Kicki tycker är vackert!
men det finns så många som tycker att den stilen är höjden av smakfullhet...........
Tur är väl att inte alla gillar min smak och mina små samlingsobjekt eller hur nu man ser det??

convallaria

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: ons 20 feb 2008 22:56:10 »
Och om man varken gillar falukorv eller sill då?
Allt går.

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: ons 20 feb 2008 23:19:34 »
Stekt salt sill med löksås har varit min favvorätt sedan jag var liten och är det fortfarande.
Då har jag alltså haft god smak redan som liten. ::)

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #19 skrivet: tor 21 feb 2008 09:38:52 »
Om jag har fattat saken rätt så är detta en reklamkampanj för Tradera av Tradera , nästa vecka är det en annan kändis som ska locka oss att frossa i andras smaklöshet, trots allt tycker jag att Kicki verkligen bjuder på sig själv.

Fast jag måste nog säga att jag inte är helt säker på att Kicki är helt medveten om vad det är hon egentligen bjuder på? Trots allt en spekulativ dam som många har synpunkter på, och reaktioner på hennes hem har väl i stort sett inte varit sådär jättesmickrande heller, åtminstone av döma av olika sajter på internet...
Jag kan tycka att det är lite tragiskt att exploatera en person som Kicki på det viset, och naturligtvis är min inställning färgad av min inställning till Kicki i förväg via media och löpsedlar etc, jag tycker ju att hela Kicki verkar vara en tragisk person. Inte blev det här bättre... jag tycker att det är en felbedömning från traderas sida. Nästa veckas kändis är kanske inte heller någon riktig höjdare? Dogge? Efter att han sålde sig till fullständigt poänglös tevereklam så måste jag nog säga att jag har glömt hans musik... som han tyvärr har talang för, vilket han väl inte har som reklamtjosan på teve.
Jag tycker nog att tradera bör se över sin organisation lite, den som har valt kändisar har kanske inte riktigt känsla för vad "folket vill ha"? Försök att få dansarna i danstävlingsprogrammet (vad det nu heter) eller någon annan som är mer intressant för närvarande att göra sig av med lite prylar, inte avdankade personer som har stora personliga problem med att inte ligga i topp längre...

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: tor 21 feb 2008 11:36:41 »
Ja visst är det tragiskt att se denna Kicki. Jag vet inte riktigt vad hon är känd för men jag känner igen namnet. Har för mig att hon är någon sorts joddlare från Kärnten, stämmer det? Joddlaraderi, joddlaraheri,  joddlaraheri, hurra. Tycker det är spännande med ett hemma hos reportage hos en joddlare. Synd att vi inte fick se gökuret också, denna måstepryl hos alla gökande joddlare.

Här kommer Kicki Långstrump, tjolahopp, tjolahej, tjolahoppsansa.
Här kommer Kicki Långstrump, här kommer faktiskt jag, åhh jaaa.
Har ni sett min klänning, tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa.
Har ni sett min klänning,  tjohoppsan i loppsan sa.
Har ni sett min tröja, tjolahopp, tjolahopp i ett exemplar.
Svetten i den tröjan den sitter faktiskt kvar.
Här kommer Kicki Långstrump, joddleri, joddlera, tjolahoppsansa.
Här kommer Kicki Långstrump här kommer faktiskt ja, åhhh, jaaa.

änglautanskor

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: fre 22 feb 2008 22:37:02 »
Jag vet att vi alla kan inte tycka samma, helt okej för min del , men varför vara föraktfull samt hånfull mot Kicki Danielsson ,Reggis?
Du spelar ditt spel Reggis,men varför inte bjuda på dig själv och vara generös mot oss alla som inte är så duktiga som du är!

brodertuck

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: fre 22 feb 2008 23:14:37 »
Dogge skulle väl vara utmärkt alternativ som veckans kändissäljare på Tradera. Cykel på köpet! :D

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: fre 22 feb 2008 23:23:51 »
Dogge skulle väl vara utmärkt alternativ som veckans kändissäljare på Tradera. Cykel på köpet! :D

Jag har hört att det är Dogges tur efter Kicki. Vet någon fler kändissäljare efter dessa?

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: sön 24 feb 2008 19:22:16 »
Jag är inte föraktfull mot Kicki Danielsson som person änglautanskor. Jag vet knappt vem det är. Det jag är föraktfull mot är denna kändisdyrkan som bara blir värre och värre. I dag börjar människor tro mer på vad en kändis säger än vetenskap. Kändisarna tycker sig ha rätt att uttala sig om än det ena än det andra som de inte vet ett vitten om. Ett skräckexempel på detta är Carola. Den här Kicki deltar i denna spridande av nihilismen för att tjäna några kronor och då kan man också kritisera henne. Vari ligger då hennes budskap jo: ”Gör som jag gör.”

Alla så kallade kändisar, vilket jag förmodar att hon är trots att jag inte känner till henne, får då tåla att bli hånade. Det är det pris de får betala när de hänger ut sig offentligt och som i det här fallet demonstrerar sin enkla smak.

änglautanskor

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: sön 24 feb 2008 20:17:31 »
Gokväll Reggis! Med mitt förnuft vet jag att du har helt rätt angående dina åsikter gällande Kickis bedrövliga smak ,leverne mm.Känner egentligen mest avsky att Tradera utnyttjar henne ,samt irriterad att Kicki säljer ut sig själv så billigt som hon gör.
Tycker bara att det är så sorgligt att håna en människa som redan har fått så mycket dynga,även om det är självförvållat.
Men blödig som jag är så vill jag att vi ska vara snälla mot varandra!!

Vince

• Gäst
« Svar #26 skrivet: tis 26 feb 2008 19:11:24 »
Seriöst,varför denna nedlåtande attityd mot resten av befolkningen som inte delar vissas uppfattning om exempelvis smak???Respekt för andra åsikter och tyckande är verkligen en extrem bristvara på detta forum.Om Kicki nu tycker det är snyggt med broderade tavlor så låt henne tycka det och att man tycker falukorv skulle vara ett tecken på omognad,Reggis vilken planet kommer du ifrån??Måste fråga tycker du det är barnsligt av vuxna att dricka mjölk också???

MVH Micke

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: tis 26 feb 2008 21:06:40 »
Dra inte in "detta forum" i det hela, som om forumet inte respekterar olika åsikter, vad är det för dumheter? Ingen enskild medlem är "forumet", inte ens jag. Inte är det nån diskussion om man inte presenterar olika åsikter, så du ska självfallet skriva ner vad DU tycker och delge oss andra det, annars blir det ju ingen diskussion, och rikta dina invändningar mot den det berör.
« Senast ändrad: tis 26 feb 2008 21:45:24 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: tis 26 feb 2008 21:14:29 »
Jag har dåligt bollsinne och Kicki har dålig smak. Båda egenskaperna kan förbättras med träning. Fast jag har ingen användning av bra bollsinne och Kicki kanske inte vill ha bättre smak - hon kanske trivs bra med den hon har.

änglautanskor

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: tis 26 feb 2008 21:22:15 »
Är du Vince, eller Micke?