Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Reggis:
Vilken jävla helg, den regnade bort. Man blir så förbannad, skit tycker jag. Vilket språk jag har föresten men det är förståligt. Här hade jag lurat ut hur jag skulle kunna göra otroligt bra loppisrundor och så,,, regn, regn och mer regn. Egentligen vill man gråta men det är ju bara att lägga mer lök på laxen, ändå mer väta. Fast jag skall inte klaga för jag hittade en del bra grejer på de två inomhusloppisar jag besökte. Sen är det inte så tokigt men en romantisk söndagsmorgon där man inte måste passa loppistiderna utan kan skutta på i sängen utan att kolla in väckarklockan. Ja nu när jag tänker närmare efter så var det nog besvikelsen att min noggranna planering sprack som gör mig ilsk. För egentligen vart den en fantastisk söndagsförmiddag av det hela.
Ja vi kommer alla att sakna Lejonborg som minister. Tyvärr så var han inte den röstmagnet som Folkpartiet så väl behöver. Hans karisma, utstrålning och jävlar anamma är något som behövs i dagens politik. Det kommer att bli svårt att ersätta en sådan naturbegåvning. Fast varför gå över ån efter vatten. I Folkpartiet finns det alltid en ny besserwisser som kan axla en ministerpost. Varför inte ta Ian Wachtmeister, han säger i alla fall att han är Folkpartist. Moderaterna har sin grevinna. För att få balans inom alliansen så behövs det en greve som Ian som folkpartistisk minister.
Jag tycker att med tanke på finanskrisen så borde skolavslutningen ske i närmaste köpcentrum och inte i kyrkan eller skolans aula för att hålla uppe konsumtionen. Där kan barnen få varsin 1.000-lapp och shoppa för. Nu kommer man inte långt med 1.000-kronor men föräldrarna får väl skjuta till lite till. Varför inte ha en tävling, den som shoppar mest vinner och får sin bild på förstasidan i ortstidningen. Den som shoppar allra mest i Sverige får första sidan på Dagens Industri, blir förklarad som nationens hjälte samt erhåller Mäjestätets förtjänstmedalj i 7:de storleken med blått band.
En Madde till……
Dance Me To The End Of Love - Madeleine Peyroux
Reggis:
Jag kan inte låta bli men jag har hakat upp mig på det här med övervakningen av Internet. Av vilken anledning skall vi inte avlyssna alla människor dygnet runt, varför bara mobiltelefoner och Internet? Nej in med hela kittet för faan, automatisk chippmontering i hjärnan och mikrofoner överallt. Varför skall vi få vara anonyma när vi går på stan´, nej tatuera in våra personnummer i pannan så vi vet vem vi har att göra med. Tänk på att har du ett rent samvete så har du ju inget att frukta, eller hur? Dessutom så kan du då bevisa att du inte ägnar dig åt terrorism. Björklund och Tolgfors, bugga mig för faan så jag kan bevisa min oskuld.
Det är kvinnorna som gör jobbet, så är det bara. Det är vi som drar det tyngsta lasset nu när det är finanskris och lågkonjunktur. I DI kan vi läsa att 2008 köptes det modekläder för 75,1 milliarder och vilka tror ni handlade merparten av detta? Jo det var vi kvinnor naturligtvis.
Utan vårt shoppande skulle krisen vara betydligt djupare och betydligt allvarligare. Vi får som vanligt bära det tyngsta lasset och inte får vi tack för det heller. Har du hört någon man som har sagt till dig: â€Fy faan va bra du har shoppat idag, tack skall du ha, du är en hjälte.†Nej i stället ifrågasätts det, â€men har inte du två par likadana sedan tidigare?â€, är en vanlig kommentar när man förväntar sig â€en hjältinnas mottagandeâ€. Det är vi kvinnor som håller samhällets hjul i rullning utan oss står hjulen stilla.
Vi borde få en egen dag tycker jag. Precis som det finns Fars Dag, Barnens Dag, Mors Dag borde det finna Shoppaholicarnas Dag där vi får den respekt och aktning som vi är så förtjänta av. Uppvaktas på morgonen med en ordentlig bunt med sedlar inslagna med en piffig rosett runt. Presenten borde för övrigt statsfinansieras, ju mer skatt du betalar ju mer pengar i bunten. Finansiering, inga problem, det är bara att ta från de som är sjuka och inte kan bidra med någon shopping. Varför skall de ha några pengar överhuvud när de inte kan shoppa? Fast egentligen behöver det inte finansieras det betalar sig själv med hjälp av de dynamiska effekterna.
Suzanna Choffel - Cupid (by Sam Cooke) w/ Dan Dyer
Reggis:
Det härjar en våldtäktsman i Tensta, det har polisen inte tid med polisen måste jaga fildelare, det har högre prioritet hos Alliansen. Ett rån av en närbutik, inte viktigt precis som att man ryckt väskan av 80-åriga Emma är inget att bry sig om, nej fildelare har högsta prioritet. Att skydda storbolagens tvivelaktiga intressen, det är ett prioriterat område hos Alliansregeringen.
Det är klart att polisen prioriterar detta för då kan de sitta på kontoret med en kaffemugg i handen och surfa runt. Det är naturligtvis bekvämt och behagligt. Samtidigt kan de frottera sig med Hollywoods advokater och slicka lite rövar. Det brukar vara ekonomiskt lönsamt genom att de brukar få erbjudanden om något välbetalt jobb som expert hos dessa mäktiga ekonomiska intressen. Det är bara att titta hur korruptionen inom rättssystemet sprider sig. Domare från intresseorganisationer som dömer i mål där intresseorganisationen de är medlem i är ena parten. Detta är dessutom inte jäv enligt Svea Hovrätt, man tar sig för pannan, rättsrötan sprider sig i Svea Rike. Nu skall även Polisen köpas. Det är bara att gratulera Piratpartiet och Miljöpartiet till en brakseger i nästa riksdagsval.
Man blir upprörd över de trakasserier och den förföljelse man utsätter Prinsessan Maha al-Sudairi av Saudiarabien för i Frankrike. Prinsessan har gjort en stor insats för mänskligheten och shoppat för 187 millioner kronor i Paris lite exklusivare affärer. En ordentlig insats för att motverka lågkonjunkturen. Nu vill affärerna ha betalt, va oförskämt och vår hjältinna har låst in sig på hotellrummet och vägrar betala vilket hon gör rätt i.
Räcker det inte med att hon shoppat, skall hon betala också? Skall vi kvinnor göra allt. Hennes man då, Saudiarabiens inrikesminister och tronföljare prins Nayef bin Abdul Aziz, vad gör han? Nu är det hans tur att göra något, han kan väl i alla fall betala nu när hans fru gjort grovjobbet, den förbannade knölen. Jag blir så upprörd över denna ständigt återkommande diskriminering av oss kvinnor och att vi måste göra allt.
Rosie Ledet - LRBC 2004
Reggis:
Nu har Alliansens och Polisens nya strategi kommit fram. Alla Poliser sätts in på jakten av fildelare, det värsta brott mänskligheten har skådat. Kan vi få bukt med det så får vi stå ut med oannonserade husrannsakningar, telefonavlyssning, privatpoliser från storbolag, etc. Frågan är då hur övrig polisiär verksamhet skall utformas, vem tar över den? Jo nu har vi fått svaret, dresserade hundar.
Det fick Julia Andersson i Uppsala erfara här om dagen när hon blev attackerad av en polishund. Hunden tog fel på person. Hon har nu anmält polisen för tjänstefel. Jag älskar hundar säger Julia, det är polisen man ska vara rädd för. Så den här medborgaren är fullt nöjd med nyordningen att ersätta poliserna med dresserade hundar.
De flesta jag frågar vad de tycker om det här med att ersätta dagens poliser med hundar är mycket positiva till â€hundpolisernaâ€. Ändå fler tror inte att de kommer att märka någon skillnad mot idag. Det fanns till och med en och annan som alltid trott att polisen var bemannad av hundar, â€har det inte alltid varit såâ€, var en vanlig kommentar.
Christer Nordström, pressansvarig på Uppsalapolisen där de första hundpoliserna redan är verksamma är fåordig: â€Jag tror inte att allmänheten kommer att märka någotâ€, säger han och fortsätter: â€Det är mycket lättare att få en hundpolis att anstränga sig lite extra, det är bara att vifta med en burk med Robertssons hundmat så blir det extra fart på den. Försök att få en traditionell polis att göra något. Det skall mycket till för att få dem att lämna fikarummet.â€
Ja så är det midsommar, blommor under kudden, grodor som hoppar, inte ur munnen hoppas jag. Fast midsommar är vår fyllehelg nummer ett och det är som upplagt för mungrodor, spyor och slagsmål. Fast midsommar är även förknippad med friluftssex och romantik. Ägna er åt det senare så slipper ni tillbringa hela midsommardagen i spyfärdig konvalescens.
Själv drar jag ner till myllan. Tyvärr så är midsommarhelgen en jävla dålig loppishelg fast en och annan loppis skall jag nog kunna nosa upp. Annars får det bli hormonproduktion för hela slanten. Det är inte så tokigt det heller. Såg i Expressen att sex och motion var det som motverkar rynkor bäst. Det producerar hormonet DHEA vilket håller kroppen i trim. Så sätt nu igång med hormonproduktionen nu i midsommar.
BLUE ALERT~MADELEINE PEYROUX
Reggis:
Ã…ter från myllan och genast så börjar min hjärna gå för högvarv och filosofera över livets väsentligheter. Här kommer tips inför sommarens festande.
Vilken tur vi har som har kändisar. Kändisarna provsmakar sillen åt dig och i Expressen kan du se resultatet och köpa â€rätt†sill. Du slipper villa runt i komplett mörker när du skall handla. Samma med vin, öl ja på alla områden ställer dessa kändisar upp som labbråttor och provar, för ditt bästa. De kommer också med tips på sevärda filmer och annan underhållning och inte minst vilka TV-program du bara måste se.
Ibland kan du få titta på dessa undermänniskor, wundermänchen†som man säger i Tyskland. De visar sig offentligt, tänk att få ta på en kändis, iiiiih. De börjar också dyka upp i politiken, talar om hur du skall rösta och varför, jo för att de tycker så. Varför bry din hjärna med sådant här när det finns andra som är mer insatta i frågan och vet bättre. Dessutom minskar risken högst betydligt för att göra fel, en kändis kan naturligtvis inte ha fel. â€Fy faan vilken äcklig sill du harâ€, den skall smaka så här för den är rekommenderad av Expressens kändispanel med bland andra Markoolio ingår.
Fast det här kan du använda i andra sammanhang. Har du misslyckats totalt i dina kulinariska ambitioner och maten smakar, ja just det skit, servera den med påannonseringen: â€Receptet till den här rätten kommer från Aftonbladets expertpanel.†Sant eller inte, spelar det någon roll, alltid någon att skylla på.
Ett annat knep jag brukar köra med är att servera något billigt skitvin som jag har hällt upp på karaff med orden â€vinnare i Svenska Dagbladets vintestâ€. Ni skulle bara höra hur de som dricker det tycker att det smakar sååå gott. Har ni något lågprisvin som ni fyllt upp bilen med i Tyskland och visar sig smaka urk är detta ett sätt att bli av med det och inte bara det. Alla är så nöjda och uppskattar verkligen ditt budgetvin som höjs till skyarna. Frågar de vad det heter så tar du fram en flaska med något svindyrt vin och visar upp. Jag garanterar detta fungerar i alla sammanhang. Det bästa är att du blir betraktad mer eller mindre som en gormet med stora kunskaper inom området och alla vill höra din åsikt om mat och vin.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion