Nu har man forskat på fyllehunger och kommit fram till att det är något som uteslutande â€drabbar†män. Tyvärr så har man misslyckats med att hitta orsaken då alkoholen rent â€fysikaliskt†verkar dämpande på hunger men ändå verkar denna fyllehunger uppstå hos män. Nu lutar vetenskapen mot att fyllehungern är psykiskt betingat. Jag är inte förvånad måste jag erkänna. Själv har jag en egen teori.
Eftersom mäns inmundigande av alkohol är starkt förknippat med ammande så måste nog kopplingen sökas i bäbisstadiet. Inmundigande av alkohol får då män att associera till diande och då uppstår den här kopplingen till hunger. Jag kan förstå att det är svårt för, framför allt kvinnor, att inse detta. Det som måste beaktas är att män är en primitiv variant av människa, till stora delar styrd av impulser och nedärvda reflexer. När man insett detta så faller allt på sin plats.
Mäns fyllehunger blir då en naturlig del hos denna primitiva organism som mannen utgör. Detta förklarar också det höga röstläge som också är förknippat med mäns inmundigande av alkohol. Det kan härledas till den rap som bäbisen levererar efter att ha intaget en måltid. På samma sätt som när en bäbis rapar är mannens högljudda fyllesnack helt befriat från väsentligt innehåll. Det skall ses som en bekräftelse på mannens sinnesstämning och betyder: â€Den lilla tankeförmåga som jag vanligen besitter har nu upphört och jag trivs med det.â€
Ja nu är klapparna inhandlade, maten ligger i kylskåpet och kaloribomben är placerad i frysen. Nu skall jag bara genomlida två dagar på das Kontor sen är det julafton. Fast den här julen har varit väldigt bra, inget letande efter parkeringsplats, inga köer, inte ens på Webbhallen var det kö. I de övriga butikerna har det inte heller varit speciellt fullt. Jag måste säga att finanskrisen har inneburit en ordentlig förbättring av julen. Det borde vara finanskris varje jul.
För övrigt så är hela krisen en fejk fast jag har inte lyckats lista ut vem som har hittat på det hela. Fast Maud Olofsson är misstänkt tillsammans med Mats Odell. Fast jag kan inte komma på hur Maud är insyltad i de Amerikanska bolåneinstituten men många säger att hon lägger sig i allt så på något sätt är hon insyltad. Det kan ha något med hennes engagemang i hushållssällskapen och göra. Kan det vara att hon fått småhusägare i USA att börja odla svamp på samma sätt som i Sverige. De som följde hennes råd om svampodling fick se den verksamhet leda personlig konkurs. Något allmänt födgeni är inte Maud annat än för personlig del där hon inkasserar tre löner. De råd hon har gett till andra har hela tiden gått åt pipan. Vilken â€tur†att hon inte lyder sina egna råd.
Finanskrisen har inte bara lugnat ner julhandeln den har gjort att man kan fynda bättre på loppisar också. Har gjort flera fina fynd nu så här i finanskrisens sken. På något sätt så behöver man inte pruta utan säljarna är så sugna på kontanter att de prutar själva direkt. Tillsammans med de möjligheter en extremt slagig börs har gett så måste jag säga, det här gjorde du bra Maud. Måste säga att finanskrisen ligger definitivt på Alliansens plussida. Ett noll till Alliansen.
Sen såg jag i Aftonbladet att Reinfeldt och jag har ett gemensamma intressen nämligen att handdiska. Fredrik kan ibland inte låta bli att plocka ut disken ur diskmaskinen och handdiska emellanåt. Jag unnar mig att njuta av handdisk hela tiden. Jag har inte ens en sån där onödig glädjedödare till diskmaskin. Finns det något roligare än en ordentlig handdisk?
Höjdpunkten är när jag lägger av ett sprut med YES i diskhon efter att ha tappat på vatten på disken. Att se dryga, effektiva YES i full aktion attackerande matrester och fett det är en upplevelse. Att känna hur mild och skön YES är mot händerna trots sin enorma effektivitet, man är stum av beundran för YES. Jag tycker att det är på tiden att ge YES Nobelpriset. Jag rengör målningar med YES, använder det till att rengöra väggar innan jag målar, som mögeltvätt, ja YES klarar allt. Nej nästa års Nobelpris i medicin borde gå till YES.
Varför Medicin undrar ni? Jo jag har en väninna vars 1,5 åring drack YES och vet ni vad? Jo ungen började plötsligt att prata rent, de ni. Därför borde det införas YES-sköljning i skolan. Detta för att höja kvalitén på svenska barns språk. Detta är ett tips till vår utbildningsminister Jan Björklund. Fast först bör han skölja sin egen mun så att hans favorituttryck â€ludermässig†tvättas bort.
http://se.youtube.com/watch?v=x2TI42EDqmI